آفتاب
در بازدید از نمایشگاه پایداری یمن؛

لاریجانی:‌قدرت‌های منطقه در سرنوشت خاورمیانه تاثیرگذارند

لاریجانی:‌قدرت‌های منطقه در سرنوشت خاورمیانه تاثیرگذارند

رئیس قوه مقننه در بازدید از نمایشگاه پایداری یمن گفت: کشورهایی که از عمق فکری تمدنی برخوردارند با روشن بینی خود بر دسیسه هایی که دیگران برایشان طراحی می کنند فایق می آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس از نمایشگاه پایداری یمن بازدید کرد و با بیان اینکه خاورمیانه شرایط سیالی دارد و عوامل مختلفی در آن تأثیر می گذارد، گفت: قدرت‌های بزرگ تلاش می کنند در سرنوشت و آینده خاورمیانه تأثیر بگذارند درحالیکه قدرت‌های منطقه‌ای و بیداری مسلمانان، یک عنصر تأثیرگذار در سرنوشت و آینده خاورمیانه است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه روندهای گذشته نشان می دهد این است که کشورهایی که از عمق فکری و تمدنی برخوردارند با روشن بینی خود بر دسیسه هایی که دیگران طراحی می کنند همیشه فایق می آیند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ممکن است مدتی انقلاب ها و حرکت های مردمی را محدود کنند اما در نهایت موفق نمی شوند تصریح کرد: یکی از کشورهای ریشه دار منطقه یمن است که از سابقه تمدنی بسیار قوی و مردمی هوشیار و رشید برخوردار است و از صدر اسلام همیشه در پیروزی امت اسلامی نقش داشته است.

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است ملت یمن از لحاظ بضاعت اقتصادی قدری فقیرانه زندگی کند اما از لحاظ فکری و میراث فرهنگی یک کشور قوی است و امیدواریم که با همت ملت عزیز و شجاع یمن در آینده جایگاه دموکراتیک و خوبی در منطقه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه عکس پایداری یمن که با عنوان "یمن تنها نمی‌ماند" برگزار شده است، گفت: برگزار کنندگان عکس های جذاب و تأثیرگذاری را انتخاب کرده اند که امیدواریم مورد توجه بینندگان این نمایشگاه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام

کد N894762

وبگردی