آفتاب

سناتور سابق جمهوری‌خواه اعدام ادوارد اسنودن را خواستار شد

سناتور سابق جمهوری‌خواه اعدام ادوارد اسنودن را خواستار شد

سناتور پیشین جمهوری‌خواه آمریکا از آژانس امنیت ملی این کشور خواست تا افشاگر اطلاعات این سازمان را در ملاعام به دار بیاویزد!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "ساکسبی چمبلیس"، یکی از سناتورهای پیشین جمهوری‌خواه آمریکا طی سخنرانی خود در دانشگاه جورجیا در پاسخ به سوالی درباره هک شدن دفتر منابع انسانی دولت با تغییر دادن موضوع به مساله ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که دست به افشای اطلاعات محرمانه این کشور زد، پرداخت.

چمبلیس در این باره گفت: مساله هک شدن دفتر منابع انسانی دولت حقیقی است و بدترین قسمت آن- نه مانند حادثه اسنودن، که امیدواریم هیچ‌یک از شما با او همدردی نکنید چراکه ما باید او را در ملأ عام دار بزنیم!- این است که در نتیجه این هک شدن اطلاعات آمریکایی‌هایی هستند که جان خود را از دست خواهند داد.

چمبلیس اوایل سال جاری و پس از دو دوره نمایندگی در سنای آمریکا بازنشست شد. پیش از آن وی عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و رئیس فراکسیون امنیت داخلی و تروریسم بوده است.

وی در ادامه اظهاراتش درباره اسنودن عنوان کرد: این فرد به نظر من بیش از سایر پرونده‌های جاسوسی به جامعه اطلاعاتی آمریکا آسیب زده است.

اسنودن پس از جاسوسی از آژانس امنیت ملی آمریکا و افشای برخی از آنها اکنون در مسکو پناهنده شده است.

انتهای پیام

کد N894760

وبگردی