آفتاب
در مصاحبه با شبکه المیادین؛

مادورو: حمایتمان از فلسطین حد و مرز ندارد / تروریسم ابزار غرب برای تسلیم جنبش‌های عربی است

مادورو: حمایتمان از فلسطین حد و مرز ندارد / تروریسم ابزار غرب برای تسلیم جنبش‌های عربی است

رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به اینکه هوگو چاوز به مردم این کشور آموخت از مسائل کشورهای عربی و در راس آنها فلسطین حمایت کنند، فلسطینیان را به ادامه مبارزات خود تا زمان پیروزی دعوت و تاکید کرد: گروه‌های تروریستی که در حال نابود کردن سوریه و عراق هستند، با هدف تسلیم کردن کشورهای عربی و سرکوب جنبش آنان از سوی غرب هدایت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین لبنان گفت: هوگو چاوز، رئیس جمهور پیشین ونزوئلا به مردم آموخت فرهنگ کشورهای عربی را دوست بدارند و ارزشمند بشمارند وی همواره از مسائل کشورهای عربی و در راس آنها مساله فلسطین حمایت می‌کرد و این حمایت هنوز هم قاطعانه وجود دارد.

مادورو مردم فلسطین را به ادامه مبارزات خود تا زمان پیروزی دعوت و تاکید کرد: این پیروزی می‌تواند همه آنچه از دست داده‌اید را برایتان جبران کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه مصاحبه با المیادین درباره مردم کشورهای عربی گفت: اگر بخواهیم به آنان پیامی بدهم و چیزی بخواهم، از آنان خواهم خواست برای تحقق حقوق، آزادی، استقلال عدالت وحدت منطقه خود مبارزه کنند و به مبارزه بزرگی که آمریکای لاتین وارد آن شده بپیوندند و درس‌ها و شعارهای بزرگان تاریخ جهان را مرور کنند و به تاریخ خود وفادار باشند.

وی ادامه داد: اگر پیام مبارزه و طرح ما که در واقع طرح چاوز است اثری داشته باشد همه را مدیون چاوز هستیم که همواره در طول حیاتش به مساله کشورهای عربی و مسائل قانونی کشور جهان و مسلمانان ایمان داشت.

وی افزود: غرب همواره به گسترش "تصویری کاریکاتوری" از مردم کشورهای عربی و مسلمانان ممارست می‌ورزند تا نشان دهد که آنها همان کسانی هستند که به عضویت گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی در می‌آیند.

مادورو در ادامه گفت: این گروه‌های تروریستی همه در خدمت منافع دشمنان کشورهای عربی و اسلامی فعالیت می‌کنند امروز می‌بینیم چگونه سوریه و عراق را نابود می‌کنند. زیرا فرماندهان اصلی آنها نمی‌خواهند مردم این کشورها برخیزند و می‌خواهند همواره این کشورها تسلیم آنها باشند.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه کشورش با گروه‌های راست‌گرای افراطی جدید و فاشیست‌ها مواجه است که علیه کشور فعالیت می‌کنند گفت: این گروه‌ها می‌خواهند همان کاری را که در سوریه انجام شد در کشور ما نیز تکرار کنند اما نمی‌توانند. آنها در کشورهای عربی همین اقدامات را البته کمی شدیدتر و خبیثانه‌تر انجام دادند.

مادورو در ادامه درباره مردم فلسطین و به ویژه ساکنان غزه گفت: آنان می‌توانند به همبستگی همیشگی ما با خود تکیه کنند ما با همه مردم فلسطین به ویژه ساکنان شهر غزه که طی سال‌های اخیر رنج بسیاری را متحمل شدند، ابراز همدردی می‌کنیم.

وی در ادامه به فلسطینیان گفت: همبستگی و حمایت ما با شما مرزی نمی‌شناسد و این حمایت‌ها بی‌قید و شرط است. به مبارزات خود ادامه دهید که چه زود و چه دیر پیروزی از آن شما خواهد بود و از صلح برخوردار خواهید شد.

انتهای پیام

کد N894651

وبگردی