آفتاب

چین: آماده همکاری با آمریکا برای اجرای توافق هسته‌ای ایران هستیم

چین: آماده همکاری با آمریکا برای اجرای توافق هسته‌ای ایران هستیم

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور چین و آمریکا بر لزوم همکاری طرفین برای تحقق توافق هسته ای ایران تاکید داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه از تمایل پکن برای همکاری با واشنگتن و دیگر طرفین دخیل در مذاکرات هسته ای ایران سخن گفت.

بنا بر اعلام پکن، «شین جی پینگ» رئیس جمهور چین به همتای آمریکایی خود «باراک اوباما» گفته است که آماده همکاری با واشنگتن و دیگر کشورهاست تا به این ترتیب تحقق توافق جامع هسته ای (برجام) تضمین شود.

جی پینگ همچنین در خلال مکالمه تلفنی خود با اوباما از توافق هسته ای ایران به عنوان پیامی مثبت یاد کرد که توانایی جامعه بین الملل در حل مسائل مهم از طریق مذاکره را به جهان اثبات کرد.

وی همچنین از همکاری نزدیک پکن – واشنگتن در جریان مذاکرات هسته ای ایران ابراز رضایت کرد و ادامه همکاری سازنده چین با دیگر طرفین از جمله آمریکا را ضمانتی برای اجرای توافق جامع هسته ای دانست.

اگرچه پکن و واشنگتن بر سر مسائل مختلفی چون حقوق بشر و اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، این دو درباره دیگر مسائل بین المللی از جمله ایران تعامل با یکدیگر داشتند.

رئیس جمهور چین که در سپتامبر سال جاری میلادی عازم واشنگتن خواهد بود، بهبود روابط با آمریکا را در شرایط فعلی خوب توصیف کرد.

کد N894650

وبگردی