آفتاب
پیش از نشست شورای امنیت انجام شد؛

سفر دی میستورا به چین / حمایت اکثر سوری‌ها از مذاکرات برای حل بحران

سفر دی میستورا به چین / حمایت اکثر سوری‌ها از مذاکرات برای حل بحران

فرستاده سازمان ملل به سوریه در ادامه رایزنی‌های خود با طرف‌های ذی ربط منطقه‌ای و اعضای شورای امنیت این بار به چین سفر کرده و با مسئولان این کشور در خصوص راه‌های حل سیاسی بحران سوریه بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، جیسی شاهین، سخنگوی استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که این فرستاده در سفر به چین با معاون وزیر امور خارجه چین و مدیر کل امور نهادهای بین‌المللی دیدار و با آن‌ها در خصوص اوضاع منطقه و اهمیت رسیدن اعضای شورای امنیت به تفاهم مشترک درباره چگونگی پیشبرد روند سیاسی بحران سوریه براساس اجرای بیانیه ژنو بحث و گفت‌وگو کرده است.

دی میستورا پیش از سفر به چین با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره دیدار کرده بود.

وی از این فرصت استفاده کرده تا بتواند درباره نشست آتی شورای امنیت درباره سوریه و راه‌های رسیدن به حل بحران این کشور به گفت‌وگو بپردازد.

دی میستورا تا کنون سفرهایی به قاهره، دوحه و ابوظبی در راستای رایزنی‌هایش با طرف‌های منطقه‌ای درباره حل بحران سوریه داشته است.

از سوی دیگر، براساس نظرسنجی‌ که موسسه "الیوم التالی" (روز بعد) درباره نظرات سوری‌ها در زمینه مذاکرات برای حل بحران انجام داده، حدود 7 / 54 شرکت کنندگان در این نظرسنجی مذاکرات را برای حل بحران سوریه تایید می‌کنند اما 5 / 42 مخالف مذاکرات هستند.

58 درصد معتقدند که باید پیش از رفتن بر سر میز مذاکرات پیش شرط‌هایی را بر طرف‌ها تحمیل کرد.

این نظرسنجی در دوره‌ای بین 30 مارس تا 19 مه گذشته انجام شده است.

انتهای پیام

کد N894519

وبگردی