آفتاب
اشتاین مایر:

امیدواریم توافق هسته ای باعث حل بحران سوریه شود

امیدواریم توافق هسته ای باعث حل بحران سوریه شود

وزرای خارجه اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کردند که ایران از طریق اجرای توافقنامه هسته ای نقش سازنده ای در ثبات منطقه خاورمیانه ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست وزرای خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل خطاب به وزرای خارجه کشورهای عضو گفت: ما در راستای حمایت از این توافقنامه تلاش می کنیم.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس به هنگام ورود به نشست گفت: امیدواریم ایران دارای نقش منفی کمتری باشد و به عنوان قدرت سازنده در منطقه تعامل کند. وی افزود: با توجه به اینکه ایرانی ها معتقدند روابط با آمریکا بسیار دشوار است، اتحادیه اروپا می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند، از این رو ما باید تهران را به موضع معتدل تر در منطقه تشویق کنیم.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کردند توافق هسته ای ایران باعث حل و فصل دیگر نزاع های منطقه شود. در همین حال «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امورخارجه آلمان تصریح کرد: امیدوارم توافق با ایران باعث حل و فصل بحران سوریه شود، با اینکه ما در حال حاضر با حل و فصل این بحران فاصله داریم.

وزرای خارجه ۲۸ کشور اروپایی در بیانیه پایانی نشست خود در بروکسل ابراز امیداواری کردند که ایران به تعهداتش در نهادینه کردن اعتماد جامعه بین الملل به برنامه هسته ای صلح آمیز تهران عمل کند.

آنها همچنین ابراز امیدواری کردند که روابط اتحادیه اروپا با ایران و روابط این کشور با جامعه بین الملل بهبود یابد. گفتنی است وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این نشست توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران را تصویب کردند.

کد N894205

وبگردی