آفتاب
در رابطه با سفر هیئت آلمانی به تهران؛

وقتی «گابریل» فراموشکار می شود/یاد ۴ سال قبل به خیر آقای معاون!

وقتی «گابریل» فراموشکار می شود/یاد ۴ سال قبل به خیر آقای معاون!

زیگمار گابریل در سال ۲۰۱۱ میلادی گفته بود: «مردم فلسطین در سرزمینی زندگی می کنند که قانونی ندارد. در این سرزمین انصاف و عدالتی وجود ندارد. آنها (فلسطینیان) تحت آپارتاید اسرائیل زندگی می کنند...»

خبرگزاری مهر ـ گروه بین الملل: «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد کابینه ائتلافی مرکل در جریان سفر اخیر خود به تهران، در اظهاراتی جنجال برانگیز خواستار به رسمیت شناخته شدن رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران شده و حتی جهت واسطه گری میان تهران و تل آویو اعلام آمادگی کرده است.

اگرچه اظهارات سخیف و وقیحانه گابریل نیازی به پاسخ دهی ندارد اما بهتر است این سیاست مدار سوسیال دموکرات آلمانی برای لحظاتی چشمان خود را بسته و به ۴ سال قبل باز گردد، یعنی درست زمانی که او رهبری حزب متبوعش را بر عهده داشت و یکی از رقبای آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان محسوب می شد.

زیگمار گابریل در سال ۲۰۱۱ میلادی و در توصیف وضعیت فلسطینیانی که در سرزمین های اشغالی زندگی می کردند، گفته بود: «مردم فلسطین در سرزمینی زندگی می کنند که قانونی ندارد. در این سرزمین انصاف و عدالتی وجود ندارد. آنها (فلسطینیان) تحت آپارتاید اسرائیل زندگی می کنند. این تاسف بار است...»

بنابر این گزارش، اما هنوز چند روز بیشتر از این اظهارات نگذشته بود که سران حزب دموکرات مسیحی آلمان و حتی برخی هم حزبی های سوسیال دموکرات زیگمار گابریل از وی خواستند تا اظهارات خود را پس گرفته و از نخست وزیر رژیم صهیونیستی عذرخواهی کند.

 بعدها زیگمار گابریل تحت فشار لابی های صهیونیستی ـ آلمانی در سفری به سرزمین های اشغالی به دلجویی از بنیامین نتانیاهو پرداخت و از وی عذرخواهی کرد...!

با توجه به این پیشینه، حال امروز زیگمار گابریل از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسد! شاید بهترین پاسخی که بتوان در این برهه به گابریل و همراهانش در سفر به ایران داد، همان جملات ۴ سال قبل وی است...

کد N894003

وبگردی