آفتاب

نگرانی ژاپنی‌ها از لایحه جدید امنیتی

نگرانی ژاپنی‌ها از لایحه جدید امنیتی

نخست‌وزیر ژاپن با حمایت از لایحه مناقشه‌آمیز امنیتی خود موجب اعتراض ژاپنی‌هایی شده که نگران نقض قانون صلح‌آمیز کشورشان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشج.یان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، لایحه امنیتی شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به این کشور اجازه می‌دهد تا از حق دفاع از خود یا دفاع از کشور دوست در مقابل حمله خارجی استفاده کند. این لایحه از سوی مجلس نمایندگان این کشور تصویب شده و قرار است در مجلس علیای این کشور نیز مطرح شود.

برخی معتقدند این قانون در چشم بسیاری از مردم "قانون جنگ" است و به همین دلیل واکنش آن‌ها در پی داشته است.

آبه ضمن رد این ادعا در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر زیاده‌خواهی‌های چین در ارائه این لایحه بدون نام بردن از این کشور تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: شرایط امنیتی جهان و منطقه رو به زوال است.

در همین حال بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها محبوبیت آبه در پی تلاشش برای تصویب این لایحه امنیتی با 10 درصد کاهش به 37 درصد رسیده است.

این نظرسنجی که از سوی آژانس حبری کیودو طی دو روز صورت گرفته نشان داد نارضایتی از دولت آبه برای اولین بار به بیش از 50 درصد رسیده است.

این در حالی است که نخست وزیر فعلی ژاپن انتظار دارد تا در انتخابات درون حزبی‌اش در سپتامبر یک بار دیگر برای دوره‌ای سه ساله به عنوان رییس حزب انتخاب شود.

انتهای پیام

کد N893967

وبگردی