آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

ارتقای علمی و مهارتی اساتید مد نظر حوزه‌های علمیه خواهران است

ارتقای علمی و مهارتی اساتید مد نظر حوزه‌های علمیه خواهران است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت که ارتقای علمی و مهارتی اساتید حوزه‌ها مورد توجه این نهاد است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت که ارتقای علمی و مهارتی اساتید حوزه‌ها مورد توجه این نهاد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) در محل اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س)، بر استفاده از شیوه‌های نوین تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: البته نظام آموزشی حوزه اصولی داشته است که باید آنها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران به ارتقا نیاز دارد، ادامه داد: تاکنون دوره تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) اجرا می‌شد، اما از این پس باید آموزش در سطح چهار (دکتری) نیز راه‌اندازی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خطاب به مسئولان و دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری (س) گفت: به آنچه دارید قانع نشوید. در ستاد مرکز و مجموعه‌های واسط نیز باید برای ارتقای علمی، آموزشی و پژوهشی اساتید برنامه‌ریزی شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران برای ارتقای توان علمی اساتید شد و اضافه کرد: آموزش‌های مجازی بهترین فرصت برای این کار است که در آن می‌توان با تشکیل حلقه‌های علمی پژوهشی را تشکیل داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی خواستار ارتقای جایگاه اساتید شد و گفت: باید از اساتید پشتیبانی کرد و جایگاه آنان را ارتقا بخشید.

وی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حدود 90 درصد اساتید مقطع سطح دو (کارشناسی) حوزه‌های علمیه خواهران را آقایان تشکیل می‌دادند، اظهار کرد: امروز این نسبت در مقطع سطح دو برعکس شده است و به دنبال توسعه آموزش‌ها در سطح سه هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اساتید را محور تعلیم و تربیت در حوزه دانست و ادامه داد: از توجه به طلاب نباید غافل شد و اساتید دلسوزانه و مادرانه با طلاب رفتار کنند.

وی با بیان اینکه طلاب حداقل پنج سال از بهترین سال‌های عمر خود را در اختیار حوزه علمیه قرار می‌دهند، یادآور شد: اساتید خود باید بهره‌مند از نور هدایت باشند تا بتوانند بر طلاب تاثیر بگذارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور محور پژوهش و پژوهشگر شدن طلاب را در حوزه‌های علمیه اساتید دانست و اضافه کرد: وقتی شاگردی می‌بیند که استاد او اهل مطالعه است، به پژوهش رغبت پیدا می‌کند.

انتهای پیام

کد N893698

وبگردی