آفتاب
سبحانی نیا در گفت‌وگو با ایسنا:

استحکام و همصدایی عمومی منجر به توافق شد

استحکام و همصدایی عمومی منجر به توافق شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استحکام و همصدایی عمومی منجر به نتیجه رسیدن مذاکرات شد و طرف مقابل هم دریافت که اگر بیشتر از این زیاده‌خواهی کند نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ما محکم و مقاوم در عرصه مذاکرات وارد شدیم، گفت: بیانات رهبری در این موضوع کاملا صریح ، شفاف و گویا بود و طرف مقابل هم این پیام را گرفت که این حرف آخر حرف رهبری است و در ادامه مجلس هم قانونی را تصویب کرد که تکمیل کننده این مسائل بود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع آنچه که به آن رسیده‌اند حتما در برگیرنده سیاست برد برد خواهد بود، آن‌ها هم دستاوردهایی داشته‌اند ما هم دستاوردهایی داریم اما نتیجه، استحکام موضع و هم صدایی عمومی بود که منجر شد به این جا برسیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ضمن نقدهایی که وجود داشت اما همه مجموعه نظام ازتیم مذاکره کننده حمایت و پشتیبانی کردند و از مجموعه مذاکرات و همصدایی و حرکت در مسیری که رهبری تعیین کرده‌اند این پیام به طرف مقابل داده شد که اگر بیشتر از این زیاده خواهی کند ممکن است به نتیجه دست پیدا نکند.

وی خاطر نشان کرد: نهایتا طرف مقابل هم نشان داد که کمتر از ما طالب دست یافتن به یک جمع بندی نیست بلکه بعضا بیشتر از ما آن‌ها اصرار داشتند که مذاکرات دستاوری داشته باشد.

وی ادامه داد: تا به حال سابقه نداشته که وزیر امور خارجه آمریکا طی 18 یا 19 روز برای برطرف کردن موضوعاتی به این نوع در جایی حضور داشته باشد و تیم آن 24 ساعته برای رسیدن به یک جمع بندی کار کند، پس برای آن‌ها هم این مسأله مهم بود.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: بنابراین این توافق نتیجه یک حرکت جمعی بود که هم از طرف ایران و هم تیم مقابل منجر شد تا عزمی برای رسیدن به یک دستاورد انجام شود.

انتهای پیام

کد N893527

وبگردی