آفتاب

راهپیمایی‌های هم زمان ضد دینی و ضد نژادپرستی در استرالیا

راهپیمایی‌های هم زمان ضد دینی و ضد نژادپرستی در استرالیا

تظاهرات و راهپیمایی‌های ضد دینی از یک سو و ضد نژادپرستی از سوی دیگر در استرالیا در حالی برگزار شد که در ملبورن از سوی دو گروه معترض به خشونت کشیده شد و پلیس با حضور خود سعی کرد از درگیری‌های بیشتر میان دو طرف جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در سیدنی حدود 100 تن از معترضان از گروه‌های "جبهه متحد مهین پرستان" و "احیای استرالیا" با به دست داشتن پرچم‌های این کشور دست به راهپیمایی زده و پلاکاردهایی با عناوین "به شریعت نه بگویید" و "مهاجرت، فیلی در اتاق است" در دست داشتند.

در مقابل 250 تن از حامیان ضد نژادپرستی نیز که پلاکاردهایی با عنوان "نژاد پرستی و اسلام هراسی نه" در دست داشتند در خیابان‌های سیدنی حاضر شدند.

یگان‌های پلیس ضد شورش و واحدهای دیگر در مرکز سیدنی حضور یافتند تا این دو گروه را از هم جدا کرده و مانع زد و خورد آن‌ها شوند.

سخنگوی پلیس نیو ساوت‌ولز گفت: پنج تن در جریان راهپیمایی روز یکشنبه بازداشت شدند و احتمال مجرم شناخته شدنشان زیاد است.

این در حالی است که درگیری‌هایی نیز روز شنبه در ملبورن گزارش شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد.

سخنگوی پلیس نیو ساوت‌ولز در این باره گفت: با وجود آنکه اکثر شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها همراه با پلیس بودند اما تعدادی هم دست به ناآرامی و آشوب زدند.

سازمان دهندگان گروه احیای استرالیا اعلام کردند که به دنبال نژادپرستی نیستند اما گفتند که این راهپیمایی‌ها یک واکنش عمومی به رادیکال‌های مذهبی در داخل و خارج استرالیا است.

انتهای پیام

کد N893351

وبگردی