آفتاب

اروپا به زودی محدودیت‌های اقتصادی علیه اسرائیل را اجرایی می‌کند

اروپا به زودی محدودیت‌های اقتصادی علیه اسرائیل را اجرایی می‌کند

اتحادیه اروپا قصد دارد طرح خود برای افزایش فشار اقتصادی به اسرائیل و درج علامت بر روی محصولات تولیدی شهرک‌های صهیونیستی واقع در سرزمین‌های اشغالی را در ماه‌های آینده اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فایننشیال تایمز آمریکا اعلام کرد، کمیسیون اروپا "به دلیل نگرانی از پیامدهای اجرای این طرح" در داخل سرزمین‌های اشغالی به مدت سه سال اجرایی شدن آن را به تعویق انداخته بود اما اکنون فشار سیاسی در بروکسل برای اجرای این طرح همزمان با تلاش‌های کشورهای اروپایی برای ازسرگیری مذاکرات صلح در منطقه خاورمیانه افزایش یافته است.

این روزنامه آمریکایی نوشت، پس از آنکه این طرح در کمیسیون اروپا در سطح عالی مورد توافق قرار گرفت، مقامات اروپایی در حال حاضر کار برای تدوین سند آن را آغاز کرده‌اند و قرار است ظرف چند ماه و یا نهایتا تا پایان سال جاری میلادی این سند اعلام و اجرایی شود.

این روزنامه در ادامه نوشت، نگرانی رژیم صهیونیستی از موضعگیری اروپا در این خصوص به حدی رسیده که دیوید والستر، سفیر این رژیم در اتحادیه اروپا آن را تلاش کشورهای اروپایی برای اعمال فشار سیاسی به اسرائیل در زمینه مذاکرات با طرف فلسطینی توصیف کرد که از کانال‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

درج علامت بر روی تولیدات شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری با هدف شناساندن کالاهای تولید شده در سرزمین‌هایی است که اسرائیلی‌ها در جنگ 1967 آنها را اشغال کرده و به مصرف کنندگان می‌فهماند که این محصولات در سرزمین‌های اشغال‌شده تولید شده‌اند و فروش آنها در اتحادیه اروپا به مراتب سخت تر خواهد شد.

این روزنامه به نقل از دانیل رزاریو، سخنگوی کمیسیون اروپا نوشت، درج علامت بر روی تولیدات شهرک‌های صهیونیستی بخش مهمی از سیاست‌های حمایت از مصرف کنندگان است که کمیسیون قصد دارد با آگاهی بخشی در خصوص تولیدات صهیونیستی به صورت یکپارچه به کشورهای عضو کمک کند تا آن را اجرایی کنند. اتحادیه اروپا شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری را براساس قوانین بین المللی غیرقانونی می‌داند.

انتهای پیام

کد N893301

وبگردی