آفتاب

پروازهای شناسایی آمریکا و اوکراین بر فراز روسیه

پروازهای شناسایی آمریکا و اوکراین بر فراز روسیه

رئیس مرکز ملی کاستن از تهدیدات هسته ای روسیه گفت: آمریکا و اوکراین بر اساس توافقنامه آسمان های باز بر فراز روسیه پروازهای شناسایی انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریژکوف اظهار داشت ماموریت مشترک آمریکایی- اوکراینی طی روزهای ۲۰ تا ۲۵ جولای و از طریق پایگاه هوایی و با هواپیمای شناسایی OC-۱۳۵B انجام می شود.

وی تصریح کرد که هواپیمای بویینگ OC-۱۳۵B برای آسمان های باز طراحی شده و هیچ گونه سلاحی ندارد. این هواپیما همچنین از سوی جامعه بین المللی و براساس معاهده آسمان های باز برای فراگیری تکنولوژی هوایی به رسمیت شناخته شده است.

رئیس مرکز ملی کاستن از تهدیدات هسته ای روسیه گفت که ناظران و متخصصان روسی حاضر در این پرواز شناسایی، بر پارامترهای تصریح شده در معاهده آسمان های بار و تجهیزات مجاز عنوان شده در این معاهده نظارت خواهند داشت.

معاهده آسمان های باز در سال ۱۹۹۲ و با هدف ایجاد رژیمی از شناسایی هوایی غیرنظامی بر فراز آسمان های ۳۴ کشور عضو امضا شد و بدنبال توسعه فضای باز و شفافیت درباره فعالیت های نظامی بود.

این معاهده به این منظور طراحی شد که فهمی مشترک و اعتمادساز برای اعضا از طریق پرواز مستقیم به منظور جمع آوری اطلاعات درباره مناطق مورد نگرانی ایجاد شود.

 

 

کد N892991

وبگردی