آفتاب
رئیس اسبق موساد:

توافق هسته ای فرصتی برای ایجاد ائتلاف علیه ایران است

توافق هسته ای فرصتی برای ایجاد ائتلاف علیه ایران است

«شبتای شاویت» رئیس اسبق سرویس جاسوسی موساد گفت اسرائیل در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری تمایل به همکاری با کشورهای عرب در منطقه خاورمیانه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی جروزالیم پست به نقل از شبتای شاویت نوشت: بعد از حصول توافق هسته ای میان ایران و ۶ کشور بزرگ، خاورمیانه دچار تنش و نگرانی شده است و این مسئله باعث شده است اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به تشکیل ائتلافی برای همکاری با کشورهای عرب سنی علیه ایران، تمایل داشته باشد.

رئیس اسبق موساد افزود: بر این باورم که در حال حاضر برای اسرائیل پنجره ای برای تشکیل ائتلافی مخالف ایران با کشورهای خاورمیانه ایجاد شده است. وی گفت: کشورهایی مثل مصر، اردن و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد برنامه هسته ای ایران با اسرائیل اتفاق نظر دارند و همین امر باعث می شود اسرائیل به عضویت اردوگاه معتدل درآید.

شاویت مدعی شد: ایران دشمن عربستان، مصر، اردن و امارات به شمار می رود و ما هم در جبهه واحدی با این کشورها قرار داریم. رئیس اسبق موساد عنوان کرد: ما فرصت بی نظیری برای ایجاد ائتلافی متشکل از کشورهای معتدل عربی به رهبری عربستان و اسرائیل به منظور مقابله با توانایی های هسته ای احتمالی ایران در آینده و ایجاد نظام جدید در خاورمیانه داریم.

وی تشکیل ائتلاف جدید را در گرو حل و فصل نزاع فلسطینی-اسرائیلی دانست و گفت: دولت های عربی می توانند در حل و فصل این نزاع نقش آفرینی کنند.

کد N892949

وبگردی