آفتاب
هشدار مرکل به یونانی ها:

به بحث در مورد خروج از منطقه یورو پایان دهید

به بحث در مورد خروج از منطقه یورو پایان دهید

صدراعظم آلمان مخالفت خود را با ادامه بحث گروه های سیاسی یونان در مورد احتمال خروج این کشور از منطقه یورو اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به گروه های سیاسی مخالف اتحادیه اروپا در یونان هشدار داد. وی امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ARD آلمان در واکنش به بحث هایی که در خصوص خروج یونان از منطقه یورو موسوم به «Grexit» مطرح شده است گفت: بهتر است در یونان گروه های سیاسی نگاه به جلو داشته باشند و به بحث در مورد احتمال خروج از منطقه یورو پایان دهند.

مرکل تاکید کرد هر چند گزینه مذکور مطرح است اما باید در مورد گزینه دیگر تصمیم گیری شود. به گفته وی مقامات منطقه یورو تصمیم گرفته اند با یونان در خصوص پرداخت بسته کمکی جدید مذاکره کنند، امری که باید در دستور کار قرار گیرد و گزینه های دیگر به فراموشی سپرده شود.

این در حالی است که بحث خروج یونان از منطقه یورو همچنان در محافل سیاسی آلمان مطرح است. به تازگی «ولفگانگ شویبله» وزیر اقتصاد و دارایی آلمان بار دیگر موضوع خروج تدریجی یونان از منطقه یورو را مطرح کرد و گفت این موضوع باید در مذاکرات با یونانی ها مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است با توافق مقامات آتن و بروکسل، سیاست های جدید ریاضت اقتصادی از روز دوشنبه در یونان به اجرا گذاشته می شوند. این سیاست ها قوانینی هستند که پارلمان یونان هفته گذشته تصویب کرده و قرار است گام به گام اجرایی شوند.

از جمله این‌ سیاست های جدید مالیات بر ارزش افزوده به تدریج افزایش می‌یابد. بدین ترتیب به عنوان مثال بهای بلیت اتوبوس و غذا در رستوران‌ها به صورت ملموسی بیشتر می‌شود.

کد N892916

وبگردی