آفتاب

آغاز سفر خاورمیانه ای «کارتر» با هدف تفهیم اعراب و صهیونیست ها

آغاز سفر خاورمیانه ای «کارتر» با هدف تفهیم اعراب و صهیونیست ها

وزیر دفاع آمریکا با هدف ارائه توضیحات لازم به اعراب و صهیونیست ها در مورد توافق هسته ای ایران سفر خود به خاورمیانه را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، در تلاش برای کاهش نگرانیها درباره توافق اخیر هسته‌ای با ایران یک دوره از سفر به کشورهای خاورمیانه را آغاز کرد.

کارتر قرار است امروز یکشنبه و در اولین بخش از سفر خود با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و تبادل نظر کند.

وزیر دفاع آمریکا سپس قرار است به عربستان سعودی سفر کند.

بعد از بیش از یک دهه مذاکره و تنش، ایران و نمایندگان جامعه جهانی در نهایت روز سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) در وین پایتخت اتریش اعلام کردند که به یک توافق جامع و نهایی بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران رسیدند اما رژیم صهیونیستی و عربستان سعوودی از این توافق خشمگین هستند.

برای مثال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این توافق را یک اشتباه تاریخی خواند و هشدار داد که اسرائیل به این توافق متعهد نیست و هر کاری برای دفاع از خود خواهد کرد. 

همچنین به دنبال اعلام این توافق خبرگزاری رویترز گزارش داد که عربستان سعودی در واکنش به اعلام توافق هسته‌ای ایران، بر اهمیت بازرسی‌ها و امکان بازگشت تحریم‌ها تاکید کرده است.

در همین رابطه کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا در یک تماس تلفنی با ملک سلکان، پادشاه عربستان با او درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرده است.

کد N892669

وبگردی