آفتاب

کشته شدن ۱۱ نظامی الجزایری در کمین افراد مسلح

کشته شدن ۱۱ نظامی الجزایری در کمین افراد مسلح

۱۱ نظامی الجزایری در کمینی که یک گروه مسلح در ۱۵۰ کیلومتری پایتخت این کشور ایجاد کرده بودند، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الخبر به نقل از منابع نظامی اعلام کرد: یک کاروان نظامی در حال اعزام به پادگانی در منطقه «تیفران» در شهرک «طارق بن زیاد» بود که با کمین افراد مسلح، غافلگیر شد. بر این اساس نظامیان الجزایر با افراد مسلح درگیر شدند که در نتیحه آن ۱۱ نظامی کشته شدند.

به نوشته این روزنامه افراد مسلح بعد از درگیری توانستند فرار کرده و به منطقه «الغابیه» در مجاورت کمین نفوذ کنند. طبق اعلام وزارت دفاع الجزایر در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ در درگیری هایی از این دست، ۱۰۲ فرد مسلح کشته و یا بازداشت شده اند. اواخر ماه می نیز ۲۵ فرد مسلح در نزدیکی «البویره» در ۱۲۰ کیلومتری الجزیره که محل فعالیت گروهک داعش است، کشته شدند.

پیشتر گروهک تروریستی داعش با انتشار ویدیویی مدعی شد که در الجزایر نیز جنگ به راه خواهد انداخت و مردم این کشور را به کشتار تهدید کرد. داعش همچنین مدعی شد که گروه ‌های «سکیکده» و «صحار» الجزایر با این گروهک تروریستی بیعیت کرده ‌اند.

بر اساس این خبر دو فرد به نام ‌های «ابو البراء الجزائری» و «ابوحفص الجزائری» در این ویدیو با قرائت پیامی مردم الجزائر را تهدید کردند که در کشورشان جنگ به راه خواهند انداخت. گروهک تروریستی داعش که بیش از هرجای دیگری در سوریه و عراق متمرکز شده در لیبی، مصر،‌ عربستان و لبنان نیز اعلام موجودیت کرده است.

کد N892349

وبگردی