آفتاب

درگیری در صحرانی سینا ۲۵ کشته بر جا گذاشت

درگیری در صحرانی سینا ۲۵ کشته بر جا گذاشت

درگیری میان نیروهای ارتش مصر و عناصر مسلح در صحرای سینا منجر به کشته شدن ۲۰ فرد مسلح و ۵ نفر از نیروهای ارتش مصر و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، یک منبع نظامی مصری اعلام کرد ۲۰ فرد مسلح در درگیری با نیروهای ارتش مصر در منطقه «جبل العلیقه» واقع در شمال سینا کشته شدند.

همچنین نیروهای ارتش مصر توانستند یک خودروی حامل عناصر مسلح را که در مسیر حمله به مرکز نظامی در منطقه «شیخ زوید» بود منهدم کردند. پیش از این نیروهای ارتش مصر ۲۵ فرد مسلح را در شرق الطابور کشته و ۴ نفر دیگر را دستگیر کرده بودند. طبق اعلام منبع نظامی، نیروهای مصر عملیات پاکسازی و تعقیب عناصر مسلح را در شمال سینا ادامه می دهند.

این در حالی است که گروه موسوم به ولایت سینا که اخیرا با گروهک تروریستی - تکفیری داعش بیعت کرده است مسئول حملات خونین به نیروهای ارتش مصر در سینا شناخته می شود. طی ماه های اخیر علاوه بر غیرنظامیان، صدها پلیس و سرباز ارتش مصر در حملات تروریستی و عمدتا در سینای شمالی کشته شده اند.

مصر اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ در برخی بخش های استان سینای شمالی از شهر رفح در مرز با نوار غزه تا غرب العریش بزرگترین شهر این استان، وضع فوق العاده و مقررات منع آمد و شد برای مدت سه ماه اعلام و ماه ژانویه نیز آن را تمدید کرد.

گفتنی است از زمان برکناری محمد مرسی از سوی ارتش مصر در جولای ۲۰۱۳، این کشور با چالش های امنیتی و بی ثباتی سیاسی در بخش های داخلی و مناطق مرزی روبروست.

کد N892331

وبگردی