آفتاب
یائیر لاپید:

در مورد شکست سیاست خارجی نتانیاهو کمیته تخقیق تشکیل شود

در مورد شکست سیاست خارجی نتانیاهو کمیته تخقیق تشکیل شود

رهبر یکی از احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل کمیته تحقیق در مورد شکست سیاست خارجی نخست وزیر این رژیم بعد از توافق هسته ای ایران با گروه ۱+۵ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، «یائیر لاپید» وزیر دارایی سابق و رهبر حزب «آینده ای هست»، یکشبنه به صورت رسمی درخواست تشکیل کمیته تحقیق را به کمیته روابط خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی خواهد داد.

این در حالی است که رادیو اسرائیل به نقل از وی اعلام کرد: امضای توافق هسته ای بزرگترین شکست برای سیاست خارجی اسرائیل از زمان تأسیس آن به شمار می رود.

لاپید افزود: زمانی که باید از امضای توافقنامه بد ممانعت به عمل می آمد هیچکس آماده شنیدن اظهارات نتانیاهو و سخن گفتن با وی نبود و در لحظات سرنوشت ساز تمام درها به روی او بسته بود. به گفته وی کابینه و اپوزیسیون اسرائیل مخالفت توافق هسته ای به دست آمده میان ایران و گروه ۱+۵ هستند.

پیش از این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق هسته ای ایران را اشتباهی تاریخی توصیف کرد. دوره گلد مدیرکل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد توافق هسته ای با ایران، زمینه تبدیل شدن این کشور به یک قدرت جهانی را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است روز سه شنبه گذشته ایران و ۶ کشور بزرگ بعد از ماه ها مذاکرات فشرده، در مورد پرونده هسته ای ایران به توافق رسیدند.

کد N892329

وبگردی