آفتاب

اولویت نخست ایران پس از توافق هسته ای

اولویت نخست ایران پس از توافق هسته ای

رئیس جمهور گفت :اولویت نخست ما بعد از توافق هسته ای، توسعه روابط با همسایگان است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه، ایران آماده رایزنی با کشورهای دوست در منطقه از جمله قطر برای تقویت ثبات و امنیت منطقه است، گفت: رفاه و توسعه کشورهای منطقه در گرو حفظ امنیت آن است و همه باید دست به دست هم دهیم و مانع تداوم فعالیت های گروههای تروریستی و تکفیری شویم.
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی امیر قطر با وی، گفت: ایران از دولت دوست و برادر قطر انتظار دارد تلاش هایش را برای کاستن از تشنجات منطقه و حفظ ثبات آن بیشتر کند.
رییس جمهوری با تبریک متقابل عید سعید فطر به امیر قطر، به مساله توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ اشاره کرد و اظهارداشت: این توافق نشان داد که مسایل منطقه ای و اختلافات میان کشورها باید پای میز مذاکره حل و فصل گردد.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه، این موفقیت هسته ای پس از سالها ایستادگی، مقاومت و تحمل فشارها حاصل شد، گفت: ما هیچ تردیدی نداریم که این توافق به همان نسبت که برای مردم ایران مفید و موثر است، باعث تقویت امنیت و رفاه منطقه نیز خواهد شد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "اولویت نخست ما بعد از این توافق، توسعه روابط با همسایگان ازجمله کشور دوست و برادر قطر است"، افزود: تردیدی ندارم در شرایط پس از توافق، بزودی شاهد روابط صمیمانه تر و توسعه بیشتر همکاریها میان ایران و قطر خواهیم بود.
امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دکتر روحانی گفت: قطر از توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ بسیار خوشحال است و پیوسته بر این موضوع تاکید دارد که راه حل مشکلات منطقه تنها از طریق گفت و گو و طی مسیرهای مسالمت آمیز است.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با ستایش از نقش دکتر روحانی در پیشبرد این توافق هسته ای اظهارداشت: نقش شما در روند حل و فصل این موضوع بسیار ارزنده بود و اطمینان دارم که این توافق می تواند در حل بسیاری از مشکلات منطقه نیز اثرگذار باشد.
وی همچنین با محکوم کردن تروریزم در منطقه و تاکید بر نقش و جایگاه مهم ایران در حل و فصل مسایل منطقه ای گفت: ما معتقدیم همکاری کشورهای منطقه می تواند این معضل منطقه ای را از بین ببرد و دولت قطر آماده ادامه تماس ها بویژه با ایران برای رفع این موضوع است.

 

2929

کد N892290

وبگردی