آفتاب

هشدار هندوستان به پاکستان

هشدار هندوستان به پاکستان

در بحبوبه تنش‌ها میان هندوستان و پاکستان ناشی از تلفات مرزی بین دو کشور، دهلی نو به پاکستان هشدار داد که در صورت انجام "حملات مرزی غیرمسئولانه و تیراندازی‌های بی هدف مرزی" دست به واکنشی موثر و ضربتی می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، این بیان گزنده دولت دهلی نو در پی یکسری نقض آتش بس در ناحیه خط کنترل جامو و کشمیر مطرح شده است.

هندوستان همچنین رسما ادعای اسلام‌آباد را درباره ارسال یک پهپاد جاسوسی در ناحیه مرزی کشمیر رد کرده و هشدار داد اگر آتش بس در این منطقه نقض شود، ‌دهلی نو دست به اقدام متقابل می‌زند.

وزیر امور خارجه هندوستان در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: دهلی نو و اسلام آباد با یکدیگر درباره این رخدادهای اخیر در تماس هستند. باید به این مساله اشاره کنم که هرگونه تیراندازی بی دلیل در منطقه مرزی با واکنش موثر و قاطع نیروهای مرزی هندوستان پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنم که اسلام آباد نمی‌تواند خودش را پشت این چنین بهانه‌های واهی و ادعاهای نادرست مبنی بر استفاده هندوستان از پهپاد جاسوسی در مرز دو کشور مخفی کند. ما باید راهی را برای توقف اینگونه تیراندازی‌ها و برداشتن گام‌هایی درست بیابیم. این راهکارها و دستیابی به صلحی پایدار به اقدامات پاکستان بستگی دارد و این کشور باید بداند که هر اقدام نادرست با واکنش قاطع نیروهای هندوستان روبرو خواهد شد.

وزیر خارجه هندوستان افزود: تصاویر موجود از این پهپاد نشان می‌دهد که این فناوری ساخت هندوستان نیست و به نظر می‌رسد که ساخت چین باشد.

واکنش دولت دهلی نو درحالی مطرح شده که دو کشور یکدیگر را به تیراندازی مرزی و نقض آتش بس در خط کنترل متهم می‌کنند و هندوستان اعلام کرده که در این تیراندازی یک زن کشته و قریب به 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

پاکستان نیز مدعی است که چهار تن از اتباع این کشور در این نقض آتش بس توسط هندوستان کشته شدند.

انتهای پیام

کد N892209

وبگردی