آفتاب

داعش از گاز سمی در حملات خود در سوریه استفاده کرده است

داعش از گاز سمی در حملات خود در سوریه استفاده کرده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه و سخنگوی نیروهای کرد در این کشور اعلام کردند که داعش از گاز سمی در حملات خود در سوریه در اواخر ژوئن گذشته استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در حالی این خبر را داده است که پیش از این نیز سخنگوی کردها در سوریه تاکید کرده است که داعش اواخر ژوئن از سلاح شیمیایی در حملات خود در سوریه استفاده کرده است.

این سخنگو دقیقا مشخص نکرده بود که این سلاح‌های شیمیایی چگونه استفاده شده است اما تاکید کرد که داعش در حملات 28 و 29 ژوئن گذشته علیه مناطق تحت کنترل کردها در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه از گاز سمی استفاده کرده است.

سخنگوی کردها تاکید کرده است که هیچ‌کدام از نیروهای کرد که در معرض این حملات با گاز سمی قرار گرفتند، در اثر این حملات نمرده‌اند، چراکه به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

مارس گذشته نیز برخی از مسوولان عراقی اعلام کرده بودند که داعش در حملات خود علیه نیروهای عراقی از گاز سمی استفاده کرده است.

براساس گزارشات، داعش در حملات خود علیه پیشمرگ‌ها در نزدیکی موصل از گاز سمی استفاده کرده بود.

همچنین برخی کارشناسان سازمان ملل نیز به این مساله اشاره دارند که داعش از گاز کلر علیه سربازان عراقی در استان الانبار در سپتامبر سال گذشته میلادی استفاده کرده است.

انتهای پیام

کد N891925

وبگردی