آفتاب
در پی گسترش آتش در جنگل های یونان:

سیپراس ساکنان مناطق نزدیک به آتش سوزی را به آرامش فراخواند

سیپراس ساکنان مناطق نزدیک به آتش سوزی را به آرامش فراخواند

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان در پی وقوع دو آتش سوزی گسترده در جنگل های این کشور، ساکنان مناطق نزدیک به این جنگل ها را به حفظ آرامش دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخستین آتش سوزی در جنوب پلوپونس، واقع در ۳۰۰ کیلومتری آتن و دومی در ارتفاعات یمیت، در نزیکی آتن روی داده است. هر چند وقوع آتش سوزی در فصل تابستان حادثه ای معمول است اما این حادثه به بحران های دولت یونان افزوده که در حال چانه زنی برای جذب منابع مالی از وام دهندگان بین المللی برای حل بحران بدهی های خود است.

بر این اساس بلافاصله پس از وقوع این حادثه، ماموران آتش نشانی عازم محل شده و به مهارآتش پرداختند. در ارتفاعات یمیت درختان زیادی طعمه حریق شده اند اما در جنوب پلوپونس، چندین خانه نیز در آتش سوخته است.

گزارش ها حاکی است دست کم ساکنان دو روستا که در معرض آتش قرار داشته اند، تخلیه شده اند. همزمان دود سیاه بخش شرقی آسمان آتن را فرا گرفته و بسیاری از ساکنان این منطقه را وادار به ترک خانه هایشان کره است.

این در حالی است که گرمای هوا از یکسو و وزرش باد از سوی دیگر بر سرعت گسترش آتش افزوده و کار را برای آتش نشان ها دشوار کرده است. گفته می شود یونان برای مهار آتش سوزی هنوز از کشورهای خارجی درخواست کمک نکرده است اما در صورت وخیم تر شدن اوضاع این گزینه در دستور کار قرار می گیرد.

 

کد N891876

وبگردی