آفتاب
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

شکست داعش به ۱۰ تا ۲۰ سال زمان نیاز دارد

شکست داعش به ۱۰ تا ۲۰ سال زمان نیاز دارد

ژنرال «ریموند اودیرنو» رئیس ستاد ارتش آمریکا مدعی شد شکست گروهک تروریستی داعش ممکن است ۱۰ تا ۲۰ سال طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، ریموند اودیرنو در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: شکست داعش بر خلاف آنچه که برخی تصور می کنند نیاز به زمان طولانی تری دارد. وی افزود: به اعتقاد من شکست داعش علاوه بر عملیات نظامی نیاز به اقدامات اقتصادی و دیپلماتیکی دارد که باید برای مبارزه با این گروه به کار گیریم.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از آموزش نیروهای محلی دفاع کرد و گفت: این بهترین روش برای مبارزه داعش بوده و از استقرار نظامیان آمریکا کارآمدتر است. به گفته وی در این زمینه در آمریکا اتفاق نظر وجود دارد.

این در حالی است که پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود آزاد سازی کامل عراق از دست نیرو های داعش دست کم بین ۳ تا ۵ سل زمان نیاز دارد. همچنین مایکل ناگاتا، فرمانده نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خاورمیانه گفته بود: ما واقعا ماهیت این گروه را نمی ‌فهمیم و تا زمانی که ماهیت آن را نفهمیم نمی ‌توانیم آن را شکست دهیم.

ناگاتا با این اظهارات باعث شوک سیاستمداران آمریکایی شد، آن هم در حالی که آنها تلاش دارند همه جا وانمود کنند که توانسته اند به کمک نیروهای نظامی خود علیه این گروهک تروریستی پیروزی هایی به دست آورند.

فرماندهان آمریکایی همچنین می گویند جنگ علیه داعش تا به حال هزینه های قابل توجهی را به واشنگتن تحمیل کرده است. آنها همچنین معترفند که نتوانسته اند ایدئولوژی این گروهک را به دقت بررسی کنند و برای همین از لحاظ فکری نیز نتوانسته اند آن را شکست دهند.

با این حال بسیاری از ناظران می گویند با وجود تمامی این نگرانی ها باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و معاونان سیاسی و نظامی او همچنان اطمینان دارند که نیروهای عراقی مورد حمایت هوایی ائتلاف مبارزه با داعش، توانایی غلبه بر داعش را دارند و در میدان مبارزه نیز توانسته اند پیروزی هایی علیه تروریست ها به دست آورند.

کد N891871

وبگردی