آفتاب

امام جمعه ارومیه: مردم عزت نفس خود را حفظ کنند

امام جمعه ارومیه: مردم عزت نفس خود را حفظ کنند

امام جمعه ارومیه گفت: مردم عزت نفس و متانت خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، "حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی" در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات و مجاهدت‌های تیم مذاکره کننده برای آنان از درگاه خداوند خواستار جزای خیر شد و گفت: باید در جریان توافق هسته‌ای طرف مقابل خود را بدرستی بشناسیم و با تدبیر و حواس جمع رفتار کنیم، مردم نیز در این میان باید عزت نفس و متانت خود را حفظ کنند.

وی به بخشی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان اشاره کرد و افزود: دوری از گناه راهی است که انسان را به اوج کمال رسانده و او را سربلند می‌کند، لذا جوانان امروز باید انجام فرایض الهی را فراموش نکنند، حتی اگر با خواندن یک صفحه از قرآن در طول روز باشد.

قریشی ادامه داد: انتظار ما از مسولین ایجاد کردن فضایی عاری از گناه و غفلت در دانشگاه‌هاست، چرا که توجه جوانان در فضای دانشگاه به مسائل علمی موجب بالا رفتن بهره‌وری آموزشی و بالا رفتن سواد عمومی می‌شود.

وی با بیان این‌که یک عده برای جذابیت در دانشگاه‌ها کنسرت برگزار می‌کنند، گفت: باید در تمام امور جامعه و فعالیت‌های شخصی رضایت خداوند را در نظر داشت نه رضایت یک عده خاص.

امام جمعه ارومیه ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: یکی از مهم‌ترین اعمال در عید فطر پرداخت زکات فطریه است که قیمت آن را طبق قیمت قوت غالب محلّ زندگی مشخص می‌شود و حداقل قیمت زکات فطریه در آذربایجان غربی 5 هزار و صد تومان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: فلسفه اصلی روزه گرفتن در ماه رمضان رعایت تقواست که تنها راه نجات بشریت در دنیا و آخرت است.

وی تاکید کرد: بر اساس روایات و احادیث، رمضان ماه مغفرت و بخشش است و بزرگترین توفیق هر فرد مسلمانی در ماه رمضان، مورد عفو و بخشش واقع شدن در درگاه خداوند است.

قریشی با بیان این‌که انجام فرایض دینی و توجه به خداوند باید بعد از ماه رمضان نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: عدم رعایت حجاب و عفاف و نگاه به نامحرم از مسائلی است که انسان را اهل شیطان می‌کند و دشمن سعی در از بین حجاب و عفاف در جامعه ما را دارد.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: همان طور که خانواده‌ها به فکر آینده فرزندان خود هستند باید به فکر حجاب آنان نیز باشند، چراکه با از بین رفتن حجاب، حیا از بین می‌رود در نتیجه دین از بین رفته و دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام

کد N891769

وبگردی