آفتاب

امام جمعه ایلام: عملکرد تیم ایرانی مذاکره کننده جای تقدیر دارد

امام جمعه ایلام: عملکرد تیم ایرانی مذاکره کننده جای تقدیر دارد

امام جمعه ایلام گفت: توافق کلید حل همه مشکلات نیست و دولت باید قیمت‌ها و تورم را کنترل و مهار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام حجت الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: 26 تیرماه مصادف با سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی است که یکی از مهم‌ترین نهادهای نظام بلکه یکی از رکن‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که وظایف خطیری بر عهده این شوراست، افزود: اولین وظیفه این شورا انطباق دادن مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و احکام دین مقدس اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: همه مصوباتی که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شوند قبل از اجرا توسط قوه مجریه و دستگاه‌های دولتی باید از نظر قانون و شرع مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرند.

لطفی با اشاره به این‌که وظیفه دیگر این شورا تایید صلاحیت کاندیداهای نمایندگی مجلس، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری است، خاطرنشان کرد: دشمن همواره از راه عناصر وابسته به خود در بدنه مدیریت کلان نفوذ می‌کند لذا باید ایستگاهی باشد که با نظارت دقیق مراقب باشد که کسی با لباس دوست و از جنس دشمن وارد چرخه مدیریت نشود که شورای نگهبان عملکرد عالی در این زمینه داشته است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: این نهاد مقدس همیشه مورد بغض و کینه معاندان داخلی و دشمنان خارجی نظام بوده و غربی‌ها در آستانه هر انتخاباتی در ایران وارد صحنه می‌شوند و با جوسازی می‌خواهند جایگاه شورای نگهبان را خدشه‌دار کنند.

وی تاکید کرد: 25 تیرماه سالروز تاسیس سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی است که یکی از اقدامات بزرگ جمهوری اسلامی خدمت به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب‌پذیر است که برای رفع محرومیت و ایجاد معاش اقشار مستضعف این نهاد تاسیس شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسئله اصلی در این روزها توافق نهایی ایران با 1+5 آن هم در مذاکراتی سخت و نفس‌گیر است که در طول 2 سال گذشته با سختی‌های خاص خود همراه بود ولی تیم مذاکره‌کننده ما با طرف‌های غربی و اروپایی به ویژه آمریکا توانست با پافشاری و پایمردی و حفظ خطوط قرمز نظام، یک پیروزی نسبی ایجاد کند.

لطفی تصریح کرد: ما باید صبر کنیم و از برخوردهای هیجانی که در برخی از رسانه‌های کشور با آب و تاب مطرح می‌شوند خودداری کنیم و نباید فراموش کرد که ما به عنوان یک کشور پیروز در یک مصاف سنگین، غرب و اروپا را وادار به تسلیم و عقب‌نشینی کردیم که از تیم مذاکره‌کننده کشورمان جای تقدیر دارد.

وی یادآور شد: مهم این است ما ببینیم عملکرد طرف‎های مقابل‌مان در آینده چگونه خواهد بود و این مهم وظیفه مجلس شورای اسلامی را در بررسی بندبند توافق‌نامه سنگین می‌کند که خطوط قرمز نظام رعایت شده باشد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: در این چند روز مسئولان آمریکایی و اروپایی برخورد و سخنان قلدرمآبانه را دوباره شروع کرده‌اند که ملت ایران با بصیرت و شجاعت و با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری وحدت و اتحاد خود را حفظ کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: پیروزی امروز ما در مذاکرات مرهون حمایت‌های رهبری معظم انقلاب است.

لطفی اظهار کرد: رییس جمهور آمریکا با استناد به توافق‌نامه اخیر همان حرف‌های گذشته را تکرار می‌کند که بازرسی‌ها و تحریم‌ها باقی بمانند که انتظار ما از رییس جمهور کشورمان این است که با استناد به بندبند توافق‌نامه جواب رییس جمهور آمریکا را بدهد، چرا که آمریکایی‌ها با در دست داشتن غول‌های رسانه‌ای جوسازی می‌کنند.

وی با بیان این‌که ملت ایران هیمنه آمریکا را شکست، گفت: با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، ایران قدرتمندترین نظام‌ جهان است که خود غربی‌ها این مهم را اذعان دارند و نباید فراموش کرد که بیداری اسلامی خاموش شدنی نیست.

امام جمعه ایلام در پایان عنوان کرد: توافق کلید حل همه مشکلات نیست و دولت باید قیمت‌ها و تورم را کنترل و مهار کند و مسئولان نیز باید موضع‌گیری شفاف داشته باشند تا در جامعه دو دستگی ایجاد نشود.

انتهای پیام

کد N891721

وبگردی