آفتاب

سئول: پیونگ یانگ برای رژه نظامی و آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود

سئول: پیونگ یانگ برای رژه نظامی و آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد کره شمالی احتمالا در سالگرد تاسیس حزب حاکم در ماه اکتبر تحرکات نظامی و یک آزمایش هسته‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سه ماه قبل از هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر کره شمالی در دهم ماه اکتبر، وزارت دفاع کره جنوبی گفت پیونگ یانگ احتمالا تحرکات استراتژیک و نظامی خواهد داشت.

این وزارتخانه اعلام کرد که کره شمالی سایت آزمایش هسته‌ای پونگی-رای در سواحل شرقی را برای یک آزمایش هسته‌ای آماده کرده و یک سایت پرتاب موشک در غرب این کشور را نیز مهیا ساخته است.

پونگی-رای سایتی است که می‌شود کره شمالی سه آزمایش هسته‌ای قبلی خود را در آنجا انجام داده است.

در ماه فوریه، حزب حاکم کره شمالی با تصویب قطعنامه‌ای، خواهان برپایی یک رژه نظامی بزرگ در ماه اکتبر شد و بر لزوم استفاده از تجهیزات پیشرفته به منظور تقویت قابلیت جنگندگی این کشور مجهز به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

آخرین مراسم این چنینی در ماه ژوئیه سال 2013 در کره شمالی برگزار شد.

رژه ها در کره شمالی به منظور توجه به هر گونه تجهیزات جدید که می‌تواند نشان دهنده گام جدیدی در توسعه نظامی این کشور باشد، از نزدیک رصد می شود.

در مراسم سال 2013 یک موشک بالستیک دوربرد به نمایش درآمد هر چند که کارشناسان در این خصوص بحث کردند که آیا این یک مدل واقعی یا فقط یک ماکت بوده است.

کره شمالی سه آزمایش هسته‌ای انجام داده و تهدید کرده است چهارمین آزمایش را نیز انجام خواهد داد.

برنامه موشکی و تسلیحات هسته‌ای که کره شمالی پیگیری کرده، یک رشته تحریم‌های بین المللی را برای این کشور به ارمغان آورده است.

انتهای پیام

کد N891706

وبگردی