آفتاب

سازمان ملل توافق یمنی‌ها برای آتش‌بس مجدد و فوری را خواستار شد

سازمان ملل توافق یمنی‌ها برای آتش‌بس مجدد و فوری را خواستار شد

سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع فاجعه‌بار انسانی در یمن، بار دیگر طرف‌های درگیر در این کشور را به توافق برای آتش‌بس فوری غیرمشروط در تمامی شهرهای این کشور فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبا، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه با ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت انسانی در شهرهای یمن، خاطرنشان کرد: میلیون‌ها زن، کودک و مرد با خشونت های شدید و کمبود کمک های پزشکی روبرو هستند.

وی همچنین نسبت به نقض آتش‌بس در دوره اخیر ابراز ناامیدی کرده و بار دیگر طرف‌های درگیر یمنی را به توافق برای آتش‌بس غیرمشروط و فوری در سراسر این کشور فرا خواند.

جنگنده‌های عربستانی از نخستین ساعات اعلام آتش‌بس در یمن که جمعه گذشته آغاز شد با حمله به نواحی مختلف این کشور آتش‌بس را نقض کردند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه همچنین پایبندی طرف‌های یمنی به قوانین حقوق بشر برای تضمین امنیت جانی غیرنظامیان و فراهم کردن زمینه برای کمک‌رسانی سازمان‌های فعال در این خصوص را خواستار شد.

وی گفت: سازمان‌های وابسته به سازمان ملل به رغم ادامه درگیری‌ها عملیات توزیع کمک‌های ضروری میان مردم یمن را ادامه می‌دهند اما نیازمند کمک بیشتر و فراهم کردن زمینه برای کمک‌رسانی به مردم یمن هستیم.

این مسئول عضو سازمان ملل در پایان عنوان داشت: رسیدن به راهکار سیاسی درباره بحران یمن همان چیزی است که مردم یمن به آن نیاز دارند و جامعه جهانی باید تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار بندد.

انتهای پیام

کد N891568

وبگردی