آفتاب

وزیر خارجه کوبا به واشنگتن می رود

وزیر خارجه کوبا به واشنگتن می رود

«برونو رودریگز» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه با سفر به واشنگتن با همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اولین دیدار وزرای خارجه کوبا و آمریکا پس از بازگشایی تاریخی سفارتخانه های دو کشور در هاوانا و واشنگتن است.

بر این اساس جان کری در روزی میزبان رودریگز در وزارت خارجه آمریکا خواهد بود که دو دشمن دوران جنگ سرد، سفارتخانه های خود را به طور رسمی بازگشایی می کنند تا راه برای عادی سازی کامل روابط شان هموار شود.

وزارت خارجه کوبا اعلام کرده است که وزیر خارجه این کشور در یک ضیافت رسمی در شامگاه دوشنبه در محل دفتر حافظ منافع این کشور در واشنگتن شرکت خواهد کرد. از دقیقه اول روز سه شنبه ۳۰ تیرماه، روابط آمریکا و کوبا به طور رسمی به حالت عادی بازگشته و سفارتخانه های دو کشور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

هنوز حضور جان کری در مراسم رسمی آغاز به کار سفارت کوبا در آمریکا تایید نشده است اما برای این مراسم ۵۰۰ مهمان از جمله ۳۰ کوبایی ساکن آمریکا دعوت شده اند؛ دفتر حافظ منافع کوبا در واشنگتن در سال ۱۹۵۹ شاهد حضور فیدل کاسترو رهبر انقلابی کوبا بوده است.

کوبا و آمریکا ماه گذشته میلادی تصمیم گرفتند تا بعد از ۵۰ سال دشمنی، روابط خود را به طور رسمی از سربگیرند. این اتفاق پس از دیدار تاریخی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با رائول کاسترو همتای کوبایی وی در حاشیه نشست سران آمریکای لاتین رخ داد.

 

کد N891375

وبگردی