آفتاب

عادل الجبیر به دیدار باراک اوباما می رود

عادل الجبیر به دیدار باراک اوباما می رود

یک منبع ناشناس در کاخ سفید گفت رئیس جمهوری آمریکا طی روزهای آینده وزیر خارجه عربستان را به حضور می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع ناشناس در کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما در اولین دیدار خود با یکی از متحدان منطقه ای آمریکا در خاورمیانه، قرار است با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کند.

این خبر در حالی اعلام می شود که وزیر خارجه سعودی شامگاه پنجشنبه و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جان کری همتای آمریکایی اش در خصوص توافق هسته ای ایران و ۱+۵ اظهار داشت: ما امیدوار هستیم که اگر این توافق اجرایی شد، ایرانی ها از آن برای بهود شرایط اقتصادی در ایران و وضع مردم بهره گرفته و از آن برای ماجراجویی در منطقه استفاده نکنند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز سه شنبه ۲۳ تیرماه به توافقی جامع برای حل و فصل نهایی بحران غیر ضروری هسته ای ایران بعد از سال ها دست یافتند. این در حالی است که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از جمله مهم ترین مخالفان هرگونه مذاکره و توافقی با ایران درباره موضوع هسته ای بوده اند.

الجبیر در ادامه با به نمایش گذاشتن خشم ریاض از توافق هسته ای و در اظهاراتی کاملا غیر دیپلماتیک گفت: اگر ایرانی ها می خواهند در منطقه فساد کنند، ما خود را متعهد می دانیم که قاطعانه با آنها برخورد کنیم.

قرار است اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا طی روزهای آینده به سرزمین های اشغالی و عربستان سعودی سفر و درباره توافق هسته ای با متحدان منطقه ای این کشور گفتگو کند.

 

کد N891373

وبگردی