آفتاب
هاموند در دیدار با نتانیاهو:

به نظارت بر برنامه هسته ای ایران مطمئنیم

به نظارت بر برنامه هسته ای ایران مطمئنیم

وزیر خارجه انگلیس گفت که اگر قدرت های بزرگ اطمینان نداشتند با توافق اخیر هسته ای به خوبی بر برنامه هسته ای ایران نظارت کنند، این توافق را نمی پذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، فیلیپ هاموند که به سرزمین های اشغالی سفر کرده در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو این اظهارات را بیان کرد.

بر این اساس بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از دیدار با وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: ما توافقی با ایران می خواستیم که می گفت محدودیت های برنامه هسته ای و تحریم ها زمانی برطرف می شود که رفتارتان را درست کنید. وی مدعی شد از اینکه در توافق اخیر هسته ای وین، درباره سیاست های منطقه ای ایران مذاکره ای صورت نگرفته، دچار «بهت و حیرت» شده است.

رژیم صهیونیستی پیشتر توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ را اشتباهی تاریخی توصیف کرده و آن را رد کرده بود. ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز سه شنبه ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی تاریخی برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران دست یافتند.

فیلیپ هاموند در نشست مشترک خبری با نتانیاهو در واکنش به این اظهارات گفت: ما دغدغه های اسرائیل را درک می کنیم اما همواره تاکید کردیم که ما در مذاکرات با ایران تنها درباره پرونده هسته ای مذاکره کردیم. وزیر خارجه انگلیس افزود که باید در ماه ها و سال های آینده به رفتار ایران در منطقه پرداخت.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو به طور مشخص با هرگونه مذاکره هسته ای برای حل این بحران غیرضروری از ابتدا مخالف بوده اند و امروز نیز پس از حصول توافق بر این مخالفت ادامه می دهند.

سفیر فیلیپ هاموند به سرزمین های اشغالی در حالی انجام گرفته که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز قرار است روز دوشنبه با سفر به منطقه با سران صهیونیستی و سعودی دیدار و درباره توافق هسته ای با آنها گفتگو کند.

 

کد N891357

وبگردی