آفتاب

رایزنی کری با سران شورای همکاری خلیج فارس در مورد توافق هسته ای

رایزنی کری با سران شورای همکاری خلیج فارس در مورد توافق هسته ای

وزیر خارجه آمریکا اوایل آگوست با سفر به منطقه، سران کشورهای حوزه خلیج فارس را در جریان توافق هسته ای قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز سوم آگوست برای اطمینان دادن به سران کشورهای حوزه خلیج فارس در خصوص توافق جامع هسته ای 1+5 و ایران، راهی منطقه می شود. وزیر خارجه آمریکا با بیان این مطلب اعلام کرد قصد دارد در این سفر مقامات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را در جریان مذاکرات هسته ای وین قرار دهد.

کری این مطلب را پس از گفتگو با «عادل الجبیر» همتای عربستانی خود اعلام کرد و گفت: من نشستی با مقامات شورای همکاری خلیج فارس خواهم داشت و آنها را در جریان مذاکرات قرار داده و هر گونه سوالی در این خصوص را پاسخ می دهم.

بر این اساس نشست مقامات شورای همکاری خلیج فارس روز سوم آگوست (دوازدهم مرداد) در دوحه قطر برگزار می شود. در پی اعلام بیانیه پایان مذاکرات هسته ای ایرن و 1+5 در وین اتریش، باراک اوباما طی تماسی تلفنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی مقامات منطقه از جمله عربستان و امارات را در جریان این مطلب قرار داد.

گفتنی است کشورهای حوزه خلیج فارس به جز عربستان طی بیانیه هایی دستیابی ایران و 1+5 به توافق جامع را به مقامات ایران و آمریکا تبریک گفته و از آن استقبال کردند.

کد N891331

وبگردی