آفتاب
محسن رضایی:

اگر بیست هزار سانتریفیوژ نبود میز وین شکل نمی‌گرفت

اگر بیست هزار سانتریفیوژ نبود میز وین شکل نمی‌گرفت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آزادسازی خرمشهر نبود مذاکره‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی شکل نمی‌گرفت و اگر بیست هزار سانتریفیوژ هم نبود میز وین شکل نمی‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در جمع اساتید دانشگاه امام حسین (ع)  سخن می‌گفت، از زحمات تیم‌های مذاکره کننده کشورمان قدردانی کرد و اظهارداشت: حقیقتاً آقایان ظریف و صالحی و شمخانی مجاهدت بزرگی کردند و به فرجام رساندن این مذاکرات در مقابل شش قدرت بین‌المللی کار ساده‌ای نبود.

وی در بیان عوامل موثر در مذاکرات ایران گفت: قطعاً مهارت و تلاش مذاکره کنندگان موثر بوده است ولی اگر نقش رهبری نبود، میز مذاکره تشکیل نمی‌شد و در این حالت مشکلات فراوانی بوجود می‌آمد.

رضایی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: اگر آزادسازی خرمشهر نبود مذاکره‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی شکل نمی‌گرفت و اگر بیست هزار سانتریفیوژ هم نبود میز وین شکل نمی‌گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: بی‌تردید اگر اقتدار نیروهای مسلح و آمادگی ملت برای مقاومت تحت رهبری مقام معظم رهبری نبود، آمریکا امروز بجای مذاکره به ایران حمله می کرد.

وی در پایان از تلاش‌های رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه تشکر کرد.​

کد N891054

وبگردی