آفتاب
روحانی در گفتگو با همتای اتریشی:

مرحله نوین روابط ایران و اتریش/ توافق اخیر «برد-برد» بود

مرحله نوین روابط ایران و اتریش/ توافق اخیر «برد-برد» بود

روحانی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوراتریش توافق هسته ای اخیر را توافقی برد-برد دانست و اعلام کرد سفر آتی رئیس جمهور اتریش به ایران روابط دو کشور را وارد مرحله نوینی می کند.

حجت الاسلام  حسن روحانی، در گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری اتریش با وی ، روابط تهران-وین را خوب و دوستانه توصیف و تصریح کرد: توافق هسته ای ایران با ۱+۵ زمینه را برای گسترش و توسعه روابط میان تهران-وین فراهم خواهد کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه توافق تاریخی هسته ای ایران با نام پایتخت اتریش گره خورده است و با قدردانی از تلاش های دولت این کشور برای میزبانی نشست های مختلف مذاکرات هسته ای در وین، گفت: اتریش میزبان خوبی برای برگزاری مناسب اجلاس های متعدد جهانی و بین المللی است.

روحانی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری اتریش به تهران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از این سفراستقبال می کند؛سفری که زمینه ساز تقویت بیش از پیش همکاری های دوجانبه میان تهران - وین خواهد بود و روابط دو کشور را وارد مرحله نوینی می کند.

 روحانی با قدردانی از رییس جمهوری اتریش به دلیل تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به ایرانیان مسلمان و بویژه دولت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امیدوارم این عید بزرگ بر همه مسلمانان جهان مبارک و مایه برکت و خیرباشد.

هانس فیشر رییس جمهوری اتریش نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز خرسندی از پایان مثبت مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی گفت: بی تردید نتیجه این مذاکرات برای جهان و بویژه روابط دو کشور آثار و پیامدهای بسیار مثبتی خواهد داشت.

رییس جمهوری اتریش با تقدیر از تلاش های شبانه روزی هیات مذاكره كننده ایرانی برای به ثمر رسانیدن مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: توافق هسته ای به خوبی نشان داد که می توان مهم ترین مسائل جهانی را از طریق گفتگو و روش های صلح آمیز حل نمود.

وی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن عید بزرگ فطر را به همه ایرانیان مسلمان و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت گفت.

در این مكالمه تلفنی درخصوص اهمیت «همایش بین المللی ایران واروپا: سرمایه گذاری وتجارت» در هفته آینده در پایتخت اتریش نیز تبادل نظر به عمل آمد.

کد N890947

وبگردی