آفتاب
نخست وزیر ایتالیا تاکید کرد:

توافق هسته‌ای امید جدیدی برای صلح در منطقه است

توافق هسته‌ای امید جدیدی برای صلح در منطقه است

نخست وزیر ایتالیا ضمن استقبال از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای امید جدیدی برای روند صلح در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، سفارت ایران در ایتالیا اعلام کرد: نخست وزیر رنتزی طی مطلبی خاطر نشان کرده است که ایتالیا با تعهدی فعالانه و با هر ابزاری از این روند با هدف رسیدن به یک خاورمیانه باثبات، پشتیبانی می کند.

رنتزی ادامه داد: ایتالیا با تعهدی فعالانه به حمایت از این روند می پردازد تا این توافق به نفع تمام کشورهای منطقه باشد و هیچ کشوری از آن مستثنی نماند. هدف، خاورمیانه ای است که در آن تمام ملت ها بتوانند با صلح و ثبات زندگی کنند.

وی تأکید کرد: در منطقه خاورمیانه که از مدت ها دچار جنگ ها و شیوع تروریسم شده است، این تفاهم نشان داد که راه حل بحران ها با ابزار مسالمت آمیز و از طریق گفت وگو امکان پذیر است. ما این توافق را مدیون توان و استقامت مذاکره کنندگان هستیم و به آنها تبریک می گویم.

سرجو ماتارلا رییس جمهوری ایتالیا نیز در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد: باید با رضایت زیاد از خبر توافق در خصوص موضوع پرونده هسته ای ایران در وین استقبال کرد.

وی افزود: من قبل از هر چیز می خواهم به مذاکره کنندگان تبریک بگویم و علاوه بر نمایندگان آمریکا، ایران و سایر مذاکره کنندگان، از خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر نقش ارزنده ای که در هماهنگی ها به نام اتحادیه اروپا انجام داد، نیز قدردانی می کنم.

وی افزود: توافق هسته ای در وین ثابت کرد که در خاورمیانه ای که در آن اغلب حرف آخر به سلاح و جنگ واگذار می شود، امکان تغییر مسیر و پیمودن راه گفت وگو و دیپلماسی وجود دارد. امیدوارم که این توافق هسته ای تأثیرات مثبتی در تمام منطقه داشته باشد و انواع همکاری ها را در مدیریت بحران ها در خاورمیانه بویژه مبارزه علیه داعش و تروریسم بین المللی، تسهیل بخشد.

انتهای پیام

کد N890631

وبگردی