آفتاب

آغاز میانجی‌گری رئیس‌جمهوری اوگاندا میان دولت و اپوزیسیون بروندی

آغاز میانجی‌گری رئیس‌جمهوری اوگاندا میان دولت و اپوزیسیون بروندی

رئیس جمهوری اوگاندا میانجی‌گری میان دولت و اپوزیسیون بروندی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزای آسوشیتدپرس، یوری موسونی، رئیس جمهوری اوگاندا با نمایندگانی از جانب دولت بروندی و رهبران اپوزیسیون این کشور در بوجومبورا دیدار کرد.

در این نشست رهبر برجسته اپوزیسیون بروندی نیز حضور داشت. اپوزیسیون بروندی مخالف نامزدی مجدد رئیس جمهور این کشور در انتخابات است.

رئیس جمهوری اوگاندا پیش از مذاکرات در اظهاراتی به رهبران بروندی تاکید کرد تا به اتحاد و همبستگی دست پیدا کرده و گفت: فرقه گرایی تهدیدی علیه توسعه و تحول است.

وی ادامه داد: من خوشحالم که دولت بروندی شبه نظامیان جوان حامی دولت را که مظلوم به انجام جرایم جدی شامل به قتل رساندن برخی از اعضای اپوزیسیون هستند خلع سلاح کرده است.

رئیس جمهوری اوگاندا که از 1986 زمام امور این کشور را در دست دارد از جانب رهبران منطقه‌ای اوایل ماه جاری میلادی انتخاب شد تا بحران سیاسی در بروندی را پیش از انتخابات 21 ژوئیه ریاست جمهوری در این کشور حل و فصل کند.

بروندی از آوریل سال جاری میلادی در پی تلاش پیر انکورونزیزا، رئیس جمهوری این کشور برای نامزدی در دور سوم انتخابات در بحران سیاسی به سر می‌برد و ناآرامی‌ها در این کشور شدت گرفته است.

این ناآرامی‌ها در مه سال جاری میلادی و در پی یک کودتای ناموفق نظامی شدت گرفت و در جریان آن 77 تن کشته شدند.

انتهای پیام

کد N890590

وبگردی