آفتاب

چشم انداز همکاری نظامی؛ موضوع دیدار مقامات نظامی روسیه و عربستان

چشم انداز همکاری نظامی؛ موضوع دیدار مقامات نظامی روسیه و عربستان

«والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه با «عبدالله بن محمد العایش» معاون وزیر دفاع عربستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در دیدار میان والری گراسیموف و عبد الله بن محمد العایش برخی مسائل ضروری مربوط به همکاری میان دو وزارتخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس ستاد مشترک روسیه در این دیدار از رهبران عربستان به خاطر شرکت در «باشگاه بین المللی نظامی فناوری ارتش ۲۰۱۵» و نمایشگاه بین المللی تسلیحات دریایی که در روسیه برگزار شد، قدردانی کرد.

گراسیموف گفت: هیئت عربستان که از باشگاه ارتش ۲۰۱۵ بازدید کرد از بزرگترین هیئت ها از لحاظ تعداد بود. در این نمایشگاه به جدیدترین نمونه های سلاح روسیه ارائه شد و برخی ابتکارات به نمایش گذاشته شده تأثیر مثبتی بر کارشناسان سعودی داشت.

از سوی دیگر العایش نیز در واکنش به اظهارات رئیس ستاد مشترک روسیه گفت: ما همیشه احساسات دوستانه در قبال روسیه داشتیم و امروز آمده ایم تا روابط جدید میان دو وزارتخانه را شروع کنیم. طبق اعلام دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع روسیه، این نشست در ادامه دیدارها میان مقامات روس و عربستان بعد از سفر «محمد بن سلمان» جانشین ولی عهد عربستان به مسکو انجام می گیرد.

گفتنی است محمد بن سلمان در سفر خود به روسیه، در حاشیه گردهمایی اقتصاد جهانی در شهر سن پترزبورگ توافقنامه همکاری با روسیه در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای امضا کرد.

این توافقنامه که برای اولین بار در تاریخ روابط روسیه و عربستان امضا شده شامل پژوهش های هسته ای، طراحی، ساخت و راه اندازی رآکتورهای هسته ای، ایستگاه های آب شیرین کن، استفاده صلح آمیز از سوخت های هسته ای، تولید رادیو ایزوتوپ ها و به کارگیری آن در صنعت، کشاورزی و پزشکی می شود.

کد N890481

وبگردی