آفتاب
در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق؛

مجلس جریمه نقدی خرید، فروش یا حواله ارز قاچاق را تعیین کرد

مجلس جریمه نقدی خرید، فروش یا حواله ارز قاچاق را تعیین کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، جریمه نقدی خرید، فروش یا حواله ارز قاچاق را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جریمه‌های جدیدی را به مجموعه جریمه های نقدی قاچاق ارز اضافه کردند.

بر این اساس نمایندگان با اضافه کردن یک عبارت به بند (ت) ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر کردند هر شخصی که مرتکب قاچاق ارز شود، به جریمه نقدی ارز ورودی، یک تا دو برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی ارز خروجی، دو تا چهار برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی خرید، فروش یا حواله ارز، دو برابر بهای ریالی آن محکوم می شوند.

نمایندگان همچنین با اصلاح تبصره ۱ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقرر کردند عرضه و فروش کالای قاچاق موضوع این ماده، ممنوع بوده و مرتکب به حداقل مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می شود.

مجلس همچنین با الحاق یک تبصره دیگر به ماده ۱۸ این قانون مقرر کرد، خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می گیرند، به صورت تجاری مانند فرآورده های نفتی و دارویی خارج از ضوابط تعیینی دولت، تخلف محسوب شده و مرتکب علاوه بر ضبط کالای مذکور، حسب مورد به حداقل جریمه نقدی مقرر در این ماده محکوم می شود. دولت موظف است ظرف دو ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون دستورالعمل لازم را تصویب کند.

 

 

 

کد N890075

وبگردی