آفتاب

داریوش کاردان: خوشحالم آنقدر زنده ماندم که جشن هسته​ای را دیدم/ شوخی کاردان با هاشمی رفسنجانی

داریوش کاردان: خوشحالم آنقدر زنده ماندم که جشن هسته​ای را دیدم/ شوخی کاردان با هاشمی رفسنجانی

داریوش کاردان یکی از مهمانان مراسم افطار شب گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که با ذکر خاطره ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمامی حضار را خنداند.

به گزارش خبرآنلاين، او سخنانش را اينگونه آغاز کرد که «از دوران بچگی آرزو داشتم که یک فرصتی پیش بیاید و بتوانم در محضر شما چند دقیقه صحبت کنم، چون من نوجواني ام را با کتاب اميرکبير شما گذراندم که در دوران جواني تان نوشته بوديد.»

او در ادامه سخنانش حصول توافق در مذاکرات هسته اي را فتح بزرگی دانست و این دستاورد را پیروزی منطق بر داد و هوار و پيروزي تدبير بر غوغاسالاري خواند و گفت: این چیزی است که خیلی به انسان می چسبد. کاردان که مي گفت خوشحال است آنقدر زنده مانده که توافق و جشن هسته اي را ببيند، از جمعيت خواست تا دعا کنند آنقدر زنده بماند که روزي را هم ببيند که همه امنيت شغلي، امنيت کلامي، امنيت نوشتاري داشته باشند. امنيتي که حداقل خودمان، خودمان را تحمل کنيم. او به شوخي خواست حضار برايش «آمين» بگويند و بعد به شوخي همچون اجراي مسابقه ثانيه ها، گفت: حالا از کي بپرسم؟!

در ميان خنده حضار، کاردان قصد داشت تريبون را ترک کند که آيت الله هاشمي رفسنجاني با او گپ کوتاهي زد و کاردان بار ديگر به تريبون بازگشت و خاطره اي را از آخرين روزهاي رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني تعريف کرد. خاطره اي که مربوط به روز بازديد هاشمي از نمايشگاه صداوسيما بود و کاردان مجري غرفه راديو بود. اگرچه او در کسوت رئيس جمهور گذرا از غرفه ها بازديد مي کرده اما در غرفه راديو که کاردان با لهجه هاي مختلف با او صحبت کرده، حدود 10 دقيقه تامل کرده است. به گفته کاردان، هاشمي رفسنجاني از او مي پرسد که چطور اين لهجه ها را ادا مي کند و او به مزاح پاسخ مي دهد: حاج آقا اينها از ذغال خوب است و رفيق ناباب!

اين پاسخ مورد تعجب خزايي که در غرفه راديو بوده مي شود که به گفته کاردان به او لگد مي زند که چرا اين حرف را زدي. بعد هاشمي رفسنجاني از او مي پرسد که خودت کجايي هستي و کاردان مي گويد «من ترکم و به ترک بودنم افتخار مي کنم». سپس ادامه مي دهد «مامن عام الا فقد خص» يعني هيچ عموميتي نيست که استثنا نداشته باشد. استفاده از اين عبارت باعث تعجب هاشمي مي شود و از او مي پرسد: اين را ديگر چطور بلدي؟ و کاردان پاسخ مي دهد «این را هم از رفیقان نابابی مثل شما یاد گرفته ام».

با صداي خنده بلند حضار و ميزبان، کاردان تريبون را ترک کرد.

/1727

 

کد N890063

وبگردی