آفتاب

آرین‌منش: توافق صورت گرفته بهترین نتیجه ممکن درشرایط کنونی است

آرین‌منش: توافق صورت گرفته بهترین نتیجه ممکن درشرایط کنونی است

جواد آرین‌منش گفت: مذاکرات و نتیجه آن زیر نظر تیم خبره و کارشناس انجام شده است و مقام معظم رهبری خطوط کلی آن را ترسیم کردند پس نتیجه‌ی آن بهترین نتیجه‌ای است که ممکن بود به دست بیاید.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، اظهار کرد:‌ نهایت کوشش و تلاش از سوی دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده صورت گرفته است و بهترین نتیجه ممکن در شرایط کنونی به دست آمده است که با توجه به پذیرش آن از سوی شورای عالی امنیت ملی و مقامات کشورمان همه باید همراهی کنیم تا نتیجه مذاکرات نهایی و عملیاتی شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد:‌کسانی که به دنبال گرفتن نقطه ضعف و کاستی‌ها هستند بدانند که نتیجه مذاکرات عالمانه و آگاهانه پذیرفته شده‌اند یعنی ما از بعضی از خواسته‌ها و ایده‌ال‌های خود به خاطر به دست آوردن منافع دیگر عقب نشینی کردیم.

آرین منش خاطر نشان کرد: همه آحاد ملت و مسئولان باید نتیجه این مذاکرات طولانی مدت را که شاید طولانی‌ترین مذاکرات تاریخ تلقی شود بپذیرند و از تیم مذاکره کننده که نهایت تلاش و کوشش خود را انجام داد تا کیان و اقتدار ملت را حفظ کند ، تقدیر و تشکر کند.

وی تاکید کرد:‌همه باید در جهت تحقق نتایج مذاکرات مشارکت و کمک کنند.

این نماینده پییشین مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنوز جزییات توافق انتشار نیافته بنابراین اظهار نظر روی متن مذاکرات زودهنگام است، خاطر نشان کرد:‌ گرچه ممکن است نتیجه مذاکرات ایده آل نباشد اما با توجه به شرایط فعلی کشورمان که مواجه با برخی از بن بست‌ها و بحران‌ها هستیم و نیازمند ایجاد تحرک در عرصه‌های اقتصادی کشورمان هستیم، باید بپذیریم بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات به محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها می‌شود.

وی با اشاره به این که کشور ما وارث اقتصاد تک محصولی وابسته به درآمدهای نفتی است و اقتصاد مقاومتی آن طور که باید محقق نشده است، گفت: متاسفانه بخشی از سرمایه‌های ملی ما بلوکه شده و موانعی در صدور نفت و واردات نیز داشتیم که اقتصاد و تولید کشور را تحت تاثیر قرار می‌داد بنابراین نیازمند تنفس و فرصتی برای رها شدن از فشارهای تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه هستیم تا بتوانیم عقب ماندگی‌هایی که در روند چشم انداز 20 ساله ایجاد شده است را جبران کنیم.

این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد:‌قرار بود در پایان برنامه پنجم کشور از رشد 8 درصد برخوردار باشد و نرخ بیکاری به 7درصد برسد. همچنین اهدافی برای برنامه‌ی چهارم و پنجم ترسیم شده بود که محقق نشده‌اند. پس نیازمند ایجاد رونق در اقتصاد کشور و به دست آوردن فرصتی در عرصه‌ی داخلی و بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام

کد N889965

وبگردی