آفتاب

یکی از رهبران مخالف دولت ونزوئلا از داشتن شغل دولتی منع شد

یکی از رهبران مخالف دولت ونزوئلا از داشتن شغل دولتی منع شد

در حالیکه انتخابات کنگره ونزوئلا در دسامبر برگزار می شود، یکی از رهبران عالی رتبه اپوزیسیون این کشور اعلام کرد از داشتن شغل و سمت دولتی منع شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ماریا کورینا ماچادو"، قانونگذار سابق ونزوئلا در پست توییتری خود آورده که دفتر حسابرسی دولت کارکاس وی را برای یک سال از داشتن شغل و سمت دولتی منع کرده است و این در حالی است که قرار است در دسامبر سال جاری میلادی در این کشور آمریکای لاتین انتخابات کنگره برگزار شود.

این زن به علت ممنوعیتش برای داشتن شغل دولتی اشاره نکرده و گفته که خواستار بررسی وتجدیدنظر این حکم است.

ماچارو در میان رهبران تندروی اپوزیسیون ونزوئلاست که خواستار استعفای نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور در سال گذشته میلادی شده بود و رهبری تظاهرات خونین خیابانی سال 2014 را نیز برعهده داشت.

در سال گذشته میلادی، این زن یکی از چهره‌های ناآشنای اپوزیسیون بود و به رهبری اعتراضات علیه مادور هم ادامه می‌دهد. دفتر دادستانی ونزوئلا وی را به توطئه چینی برای ترور مادورو متهم کرده؛ اتهامی که این زن آن را مضحک خواند.

ماچادو بیانیه دفتر حسابرسی ونزوئلا را در ممنوع کردنش برای داشتن شغل و سمت دولتی مصداق دیگری بر تداوم دیکتاتوری حزب حاکم خواند و افزود وی و حامیانش به دولت ثابت می کنند که در انتخابات دسامبر اکثریت آراء را به دست می‌آورند.

نظرسنجی‌ها نشان دهنده پیشرو بودن اپوزیسیون است. سیاستمداران ونزوئلایی اکثرا زمانی از داشتن سمت‌ها ومشاغل دولتی منع می‌شوند که به سوء استفاده از خزانه دولتی متهم شده باشند اما ماچادو به مدت یکسال شغل دولتی نداشت و نمی‌توانست به خزانه دولت دسترسی داشته باشد.

ماچادو دومین رهبر اپوزیسیون بانفوذی است که در ماه جاری میلادی از داشتن سمت و شغل دولتی منع می‌شود. پیش از وی، دانیل سبایوس شهردارسابق سن کریستوبال نیز به چنین سرنوشتی دچار شده بود.

روز سه شنبه همچنین ائتلاف اپوزیسیون اقدام دولت را در ممنوعیت داشتن مشاغل و سمت‌های دولتی توسط منتقدان محکوم کرده و اعلام کرد که این نشان دهنده استیصال دولت کاراکاس است.

انتهای پیام

کد N889937

وبگردی