آفتاب

سفارت آلمان در قاهره تعطیل شد

سفارت آلمان در قاهره تعطیل شد

منابع مصری اعلام کردند که سفارت آلمان در قاهره روز سه شنبه و در پی دریافت تهدیدهایی مبنی بر حمله به این سفارتخانه تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه "مصری الیوم" در خبری به نقل از منابع آگاه در سفارت آلمان نوشت که این سفارتخانه صبح روز سه شنبه تهدیدهایی را مبنی بر انجام حملات به سفارتخانه با خودروهای بمب‌گذاری شده مشابه حمله اخیر به سفارت ایتالیا دریافت کرده است.

این روزنامه نوشت: به محض اینکه سفارت آلمان از این تهدیدها آگاه شد نیروهای امنیتی مصر را در جریان قرار داده و سفارت خود را تعطیل کرد.

هنوز مشخص نشده که تعطیلی سفارت آلمان چند روز به طول می‌انجامد و آیا این سفارتخانه امروز (چهارشنبه) بازگشایی خواهد شد یا خیر.

منابع مصری همچنین اعلام کردند که سفارت آلمان از دستگاه امنیتی مصر خواسته تدابیر امنیتی بیشتری را برای تامین امنیت مقرهای سفارتخانه‌ها و اطراف آن اتخاذ کند.

یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد که سفارت آلمان احتمالا به خاطر اتخاذ تدابیر امنیتی تعطیل شده است.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی عملیات بررسی دلیل و ماهیت تهدیدها و میزان جدی بودن آن را ادامه می‌دهند چرا که وزارت کشور مصر هیچ گونه تهدیدی دریافت نکرده است.

پیشتر گروه تروریستی داعش به ساختمان سفارت ایتالیا در قاهره با استفاده از خودروی بمب گذاری شده حمله کرد که در اینم حمله بخش‌هایی از ساختمان سفارت آسیب دید.

انتهای پیام

کد N889904

وبگردی