آفتاب
نائب رئیس اول پارلمان عراق:

توافق هسته ای ایران پیروزی دیپلماسی و زبان گفتگوست

توافق هسته ای ایران پیروزی دیپلماسی و زبان گفتگوست

«همام حمودی» نائب رئیس اول پارلمان عراق توافق هسته ای ایران با ۶ کشور بزرگ را پیروزی بزرگ برای دیپلماسی و زبان گفتگو دانست و گفت: تنها بازنده این توافق گروه های مسلح و اسرائیل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، حمودی با صدور بیانیه ای افزود: توافق هسته ای بعد از صبوری ایران و تلاش های طاقت فرسای دیپلماتیک به دست آمد و این پیروزی برای گفتگو و منافع بین الملی است. بر این اساس این توافق نقطه عطفی تاریخی در حل و فصل بحران های بین المللی به شمار می رود.

حمودی یادآور شد: توافق هسته ای ایران سهم بسزایی در حمایت از مشارکت بین المللی علیه تروریسم ایفاد خواهد کرد و باعث توقف پیش روی های داعش و تمام گروهک تروریستی دیگر خواهد شد.

نائب رئیس اول پارلمان عراق تاکید کرد: تنها بازنده این توافق، گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی اند. وی از کشورهای منطقه، خواست از ایران در حل و فصل مشکلات و بحران ها به روش گفتگوی مستقیم و شفاف الهام بگیرند.

گفتنی است ایران و اتحادیه اروپا روز سه شنبه حصول توافق هسته ای میان تهران و گروه ۱+۵ را در چارچوب برنامه ای جامع اعلام کردند. وزارت امور خارجه عراق این توافقنامه و اجرای آن را برای تحقق ثبات در منطقه ضروری دانست. این توافق همچنین با استقبال گسترده منطقه ای و بین المللی مواجه شده است.

 

کد N889723

وبگردی