آفتاب
رئیس اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا:

توان هسته‌ای ایران تنها برای مدت کوتاهی به تأخیر خواهد افتاد

توان هسته‌ای ایران تنها برای مدت کوتاهی به تأخیر خواهد افتاد

رئیس اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا امروز مدعی شد که توافق هسته ای امروز توانایی ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را تنها برای مدت کوتاهی به تأخیر خواهد انداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا امروز مدعی شد که توافق هسته ای امروز توانایی ایران برای دست یابی به تسلیحات هسته ای را تنها برای مدت کوتاهی به تأخیر خواهد انداخت.

«کوین مک کارتی» رئیس اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا امروز ادعا کرد: در توافق هسته ای کنونی که امروز میان کشورهای ۱+۵ و ایران انعقاد یافت، چیزی وجود ندارد که از توانایی ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای جلوگیری نماید. این توافق تنها برای مدتی می تواند فعالیت های هسته ای ایران را با تأخیر مواجه سازد.

وی در ادامه با انتقاد از کشورهای مذاکره کننده با ایران گفت: توافق جاری میلیاردها دلار از دارایی های این کشور را که در جریان تحریم ها علیه این کشور بلوکه شده بود، آزاد و در اختیار ایران قرار خواهد داد.

مک کارتی به کنگره توصیه کرد: کنگره آمریکا باید متن توافق هسته ای امروز را به دقت و با جزئیات آن بررسی کند تا هیچ گونه تعارضی با منافع امنیت ملی آمریکا نداشته باشد.

کد N889607

وبگردی