آفتاب

استقبال رییس جمهور فرانسه از نهایی شدن متن برجام

استقبال رییس جمهور فرانسه از نهایی شدن متن برجام

رییس جمهور فرانسه ضمن تبریک حصول یک توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت: این توافق ثابت می‌کند که دنیا در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی به مناسبت 14 ژوئیه (جشن ملی فرانسه) از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 استقبال کرد و گفت: این توافقی بسیار مهم است که یک شبه امضا شد. دنیا در حال پیشرفت است.

به گزارش ایسنا، ایران و گروه 1+5 امروز پس از نزدیک به دو سال رایزنی‌ درخصوص برنامه هسته‌ای تهران و چگونگی لغو تحریم‌های بین المللی متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نهایی کردند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نشست پایانی وزیران خارجه ایران و 1+5 بیان کرد: به نظر ما آن چه که امروز رخ داد پایان یک بحران غیرضروری است و افق تازه‌ای برای برخورد با مسائل جاری است.

رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: اکنون به یک لحظه تاریخی رسیده‌ایم. آن چیزی که امروز به دست آمد برای همه یک توافق کامل و جامع نیست ولی بهترین چیزی است که می‌توانست به دست آید و این یک دستاورد برای همه است. امروز می‌توانست فصل پایان امید باشد اما ما فصل جدیدی از امید را آغاز کردیم و این دستاورد متعلق به همه است و ان‌شاءالله بر اساس آن آینده را بنا می‌کنیم.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت: تصمیماتی که ما امروز می گیریم فقط مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نیست و خیلی بیشتر از آن است که می‌تواند راه را برای فصل جدیدی در روابط بین‌الملل باز کند و نشان دهد دیپلماسی همکاری و هماهنگی می تواند بر دهه‌ها تنش و رودررویی فایق شود که این نشانه امید برای همه جهانیان است.

انتهای پیام

کد N889585

وبگردی