آفتاب
گزارش مهر از وین؛

کپی برداری روسها از فرمول لوزان/آیا لاوروف واقعا عصبانی است؟

کپی برداری روسها از فرمول لوزان/آیا لاوروف واقعا عصبانی است؟

هنوز هیچ منبع رسمی و غیر رسمی حاضر در وین، توضیحی در خصوص دلیل عدم حضور سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مراسم نهایی برگزار شده میان ایران و اعضای ۱+۵ ارائه نداده است.

زمانی که وزرای امور خارجه ایران و اعضای ۱+۵ جهت انداختن عکس یادگاری به بالای سن آمدند، جای خالی وزیر امورخارجه روسیه برای مخاطبان و خبرنگاران حاضر در محل کنفرانس سوال برانگیز بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین، هنوز هیچ منبع رسمی و غیر رسمی حاضر در وین، توضیحی در خصوص دلیل عدم حضور سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مراسم نهایی برگزار شده میان ایران و اعضای ۱+۵ ارائه نداده است.

نکته قابل تامل اینکه حتی سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و دیگر نمایندگان این کشور نیز در کنار پرچم روسیه در محل مراسم حضور پیدا نکردند تا ابهامات مطرح شده طی ساعات پایانی مذاکرات در خصوص نارضایتی لاوروف از روند مذاکرات تقویت شود.

با این حال به نظر می رسد طی ساعات آتی وزارت امور خارجه روسیه بیانیه ای را در خصوص رویکرد رسمی مسکو نسبت به مذاکرات اخیر وین منتشر کند.  

لازم به ذکر است که در جریان مذاکرات هسته ای لوزان نیز لاوروف در نشست پایانی مذاکرات و در کنار پرچم روسیه حضور پیدا نکرده بود.

 

 

کد N889547

وبگردی