آفتاب

موگرینی و ظریف در ابتدای آخرین نشست 1+5 چه گفتند؟

موگرینی و ظریف در ابتدای آخرین نشست 1+5 چه گفتند؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،گفت: تصمیم امروز کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران برای جمع بندی مذاکرات هسته ای، راه را برای فصلی جدید در روابط بین الملل باز می کند و نشانه امید برای همه دنیاست.

به گزارش ایرنا، 'فدریکو موگرینی' که ظهر سه شنبه در آغاز جلسه نهایی ایران و 1+5 برای جمع بندی مذاکرات هسته ای، سخن می گفت: افزود: از همه کسانی که در جلسه حضور دارند و برای دستیابی به این هدف کار کرده اند تا به این نقطه برسیم، قدردانی می کنم.

موگرینی در این نشست که محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، فرانک اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، 'فیلیپ هاموند' ویر امور خارجه انگلیس و 'لوران فابیوس' و معاونان وزیران امور خارجه حضور داشتند،گفت: مذاکرات بسیبار طولانی ما نتیجه کار سخت همه ما و شماست و می خواهم از همه شما تشکر کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: تصمیماتی که امروز می گیریم تنها به برنامه هسته ای ایران مربوط نیست و راه را برای فصل جدید در روابط بین الملل باز می کند.

موگرینی افزود: تصمیم امروز نشان میدهد که دیپلماسی و همکاری بر دهه ها تنش فایق می شود و نشانه امید برای همه دنیاست و همه ما این را می دانیم و از تعهد و کار همه شما سپاسگزارم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در سخنان کوتاهی در این نشست، گفت: اجازه بدهید با قدردانی از همه آغاز کنم، کسانی که روند را آغاز کرده و آن را ادامه دادند تا به راه حلی برد - برد برسیم درمورد آنچه به نظر ما بحران غیر ضروری بود.

وزیر امور خارجه ایران افزود: به توافقی نزدیک می شویم که برای همه کامل و جامع نیست ولی دستاوردی مهم برای همه ماست.

وی افزود: امروز می توانیم فصل جدیدی از امید را آغاز کنیم و باید امروز را دستاوردی برای همه بدانیم. از همه تشکر می کنیم دبیران سیاسی و وزرای خارجه و از دولت هایی که به این روند کمک کردند. از نمایندگان سابق اتحادیه اروپا خاویر سولانا و خانم کاترین اشتون که رهبری خود را در ثمربخشی این روند نشان دادند.

49261

کد N889128

وبگردی