آفتاب
صفارهرندی:

غربی‌ها با سرکشی ازتاسیسات نظامی می خواهند به عزت ملی ماتعرض کنند

غربی‌ها با سرکشی ازتاسیسات نظامی می خواهند به عزت ملی ماتعرض کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: درخواست سرکشی افراطی به تاسیسات نظامی از سوی غربی‌ها یک خواسته غیرمعقول بود که در راستای خدشه بر عزت ملت ایران مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر سیما با اشاره به خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته ای اظهار کرد: یکی از خطوط قرمز از نگاه مردم رفع تحریم های ظالمانه است و یکی از مبانی ما در مذاکرات نیز رفع تحریم‌هایی بوده است که به استناد کج اندیشی طرف های غربی اعمال شده بود.

وی افزود: پس ما مذاکره می کردیم تا تحریم ها برچیده شود، اما اگر موضوع تحریم ها که از سوی طرف مقابل با آن بازی پیچیده و رندانه آغاز شد توسط ما پی گرفته می شد، عملا وارد بازی آنها می‌شدیم که نباید این امر صورت می گرفت.

صفارهرندی با بیان اینکه شاید تفاسیر داخلی متفاوتی از موضوع تحریم ها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: لغو تحریم ها شامل دو مرحله است، مرحله اول به صورت اعلامی و تصویب یک قطع نامه در شورای امنیت سازمان ملل و سپس فراهم سازی مقدمات عملی رفع تحریم ها است. هر چیزی که مخل این مساله باشد نباید از آن کوتاه آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حفظ عزت ملت ایران که محصول انقلاب و روحیه استقلال‌خواهی مردم است، نیز از جمله خطوط قرمز ما در مذاکرات به حساب می آمد. یعنی هر نگاه چپی که بخواهند به استقلال ما داشته باشند، جزء نقطه ممنوعه نظام به حساب می آید.

وی تاکید کرد: آنها می خواهند به عزت ما تعرض کنند. مثلا دسترسی به دانشمندان هسته ای در واقع زیرآب زدن استقلال است و درخواست سرکشی افراطی به تاسیسات نظامی یک خواسته غیرمعقولی بوده است که در راستای خدشه بر عزت ملی از سوی غربی ها مطرح شد و خوشبختانه ما توانستیم مانع از این دست‌اندازی شویم.

صفارهرندی تصریح کرد: این خطوط قرمز با زندگی روزمره مردم ما سر و کار دارد و از ضروریاتی است که باید در جمع بندی نهایی لحاظ شود.

کد N889030

وبگردی