آفتاب
برای دمیدن جانی تازه در نبرد با بوکوحرام،

رئیس‌جمهوری نیجریه همه روسای نظامی کشورش را برکنار کرد

رئیس‌جمهوری نیجریه همه روسای نظامی کشورش را برکنار کرد

در حالی که رئیس‌ جمهوری نیجریه اولویت خود را درهم شکستن شبه‌نظامیان بوکوحرام قرار داده است، در اقدامی که کاملا قابل پیش‌بینی بود فرمانده ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و وزیر دفاع برکنار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی ریاست‌جمهوری نیجریه اعلام کرد، جانشینان این افراد به زودی اعلام خواهند شد.

مقاماتی که برکنار شده‌اند شامل "الکس باده"، وزیر دفاع، "کنت مینیماه"، فرمانده ارتش، "عثمان جیبرین"، فرمانده نیروی دریایی و "آدسولا آموسو"، فرمانده نیروی هوایی هستند.

محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه از زمان مراسم معارفه‌اش در مه سال جاری میلادی مرکز فرماندهی دفاع نیجریه را به "میدوگوری"، محل ظهور گروه تروریستی بوکوحرام منتقل کرده و در حال ایجاد مقری برای یک نیروی ضربت مشترک چند ملیتی در پایتخت جمهوری چاد است.

عفو بین‌الملل در ژوئن سال‌جاری میلادی ارتش نیجریه را به نقض نظام‌مند حقوق بشر و کشته شدن 8000 زندانی متهم کرده و خواستار انجام تحقیقات درخصوص مقامات ارشد ارتش از جمله فرماندهان ارتش و نیروی هوایی شد.

گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری سابق نیجریه به خاطر ناتوانی‌اش در رسیدگی به شورش شش ساله بوکوحرام در شمال شرق این کشور که جان هزاران تن را گرفته و 1.5 میلیون تن دیگر را بی‌خانمان کرده، به شدت مورد انتقاد قرار داشت.

روحیه ارتش در زمان ریاست‌جمهوری جاناتان بسیار پایین بود اما از آغاز سال 2015 میلادی که ارتش توانست با کمک مزدورهای خارجی، نیروهای کشورهای همسایه و تجهیزات جدید نهایتاً شبه‌نظامیان بوکوحرام را از اکثر بخش‌های این کشور عقب براند، نیروهای ارتش روحیه تازه‌ای گرفتند.

انتهای پیام

کد N888830

وبگردی