آفتاب

فشار بر روی دولت آلمان برای ارسال سلاح به اوکراین

فشار بر روی دولت آلمان برای ارسال سلاح به اوکراین

به گفته یکی از اعضای پارلمان آلمان، دولت برلین مخالف حمایت نظامی مستقیم از کی‌یف است اما تحت فشار قرار دارد تا با تداوم درگیری‌ها، موضع خود را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیلز آنن، عضو پارلمان آلمان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در شرایطی که درگیری‌ها در اوکراین به هیچ راه‌حلی نرسیده است، فشارها بر روی دولت مرکل افزایش یافته تا او رویکرد خود را در قبال تحولات اوکراین تغییر دهد و سیاست خود را متعادل کند. تلاش‌های بسیاری برای ارسال تسلیحات دفاعی به کی‌یف انجام می‌شود.

با این حال، این سیاستمدار آلمانی تاکید کرد که درگیری اوکراین تنها می‌تواند راه‌حل دیپلماتیک داشته باشد. وی بر اهمیت توافق‌های مینسک تاکید و آن را تنها سندی توصیف کرد که به امضای تمام طرفین درگیر رسیده است. آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه و نمایندگان جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک در 25 فوریه توافقی را در مینسک، پایتخت بلاروس به امضا رساندند. هدف از آن تعهد به برقراری آتش‌بس و خروج تسلیحات سنگین از خطوط نبرد بود. ناظران مستقل از سازمان امنیت و همکاری اروپا اما همچنان گزارش‌هایی از تداوم نقض آتش‌بس از سوی طرفین درگیر منتشر می‌کنند.

این قانونگذار آلمانی تاکید کرد که مسکو باید از نفوذ خود روی شبه‌نظامیان مستقل در دونباس و تاکید دوباره بر توافق صلح مینسک استفاده کند.

نیلز آنن گفت: اگر دولت روسیه می‌خواهد مانع مسلح شدن نیروهای اوکراینی از سوی اتحادیه اروپا شود، باید قاطعانه در راستای توافقات مینسک حرکت کند چراکه این اقدام در مرحله اول به نفع خود آنهاست.

وی در ادامه تاکید کرد: به اعتقاد من، پیشنهادهای آمریکا مبنی بر ارسال تسلیحات برای اوکراین با هدف آسیب رساندن به فدراسیون روسیه است.

این قانونگذار آلمانی هم‌اکنون برای دیدار با مقام‌ها و قانون‌گذاران آمریکایی در واشنگتن به سر می‌برد. کنگره آمریکا و برخی از مقام‌های سرشناس ارتش آمریکا با جدیت از تامین تسلیحاتی برای اوکراین حمایت می‌کنند.

به گفته آنن، افشای جاسوسی آمریکا از رهبران آلمان به خودی خود مساله مهمی نیست اما این اقدام در کنار سایر اختلافات بر سر مسلح کردن اوکراین و مخالفت با معاهده تجاری "ترانس آتلانتیک" می‌تواند بر مناسبات دوجانبه تاثیر بگذارد.

انتهای پیام

کد N888654

وبگردی